اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

افزایش تعداد خطوط حمل و نقل دریایی میان بنادر ایران و عمان

 رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با ارسال نامه‌ای به رئیس اتاق تهران از افزایش تعداد خطوط حمل و نقل دریایی میان بنادر ایران و عمان با هدف افزایش واردات اقلام مورد نیاز این کشور از طریق ایران خبر داده و خواستار اطلاع‌رسانی و توجه صادرکنندگان به بازار عمان شده است.

محسن ضرابی در نامه خود به مسعود خوانساری به این نکته اشاره کرده است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن ایجاد اختلال در تجارت بین‌المللی، از آنجایی که عمان کشوری واردکننده است، مقامات این کشور در راستای تامین مایحتاج بازار داخلی، اقدام به افزایش تعداد خطوط حمل و نقل دریایی میان بنادر ایران و عمان با هدف افزایش واردات اقلام مورد نیاز این کشور از طریق ایران کرده است.

بنابر اعلام رئیس اتاق مشترک ایران- عمان، شرکت بنادر عمان (شرکت المرافی) پس از افتتاح دو خط کشتیرانی کانتینری یخچالی مستقیم از بندرعباس به بندر سویق و سلطان قابوس، اقدام به راه‌اندازی سومین خط دریایی کانتینری یخچالی و کانتینری خشک میان بندر جاسک- بندر سویق با هدف پاسخ به نیاز داخلی عمان در حوزه مواد غذایی و سایر مایحتاج داخلی عمان از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ کرده است که ‌می‌تواند مورد توجه صادرکنندگان قرار گیرد.

بر اساس آنچه ضرابی در مکاتبات خود به آن اشاره کرده است، حجم صادرات ایران به عمان طی یک ماه اخیر افزایش قابل توجهی یافته است. او در ادامه نامه خود آورده است: «شرایط بسیار مناسبی است تا صادرکنندگان ایرانی از شرایط حاکم بر بازار کشور عمان و نیز تسهیلات ایجاد شده استفاده بهینه کنند. در همین راستا به منظور بهره‌گیری حداکثری از فرصت پیش آمده با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در تبادل هیات‌های تجاری و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی در حوزه عمان این اتاق مشترک ضمن گردآوری دایرکتوری شرکت‌های تولیدی و تجاری عمان در رشته فعالیت‌های مختلف جهت استفاده از فعالان اقتصادی کشور نسبت به راه‌اندازی کانال اینستاگرامی به نشانی @iromcc با هدف برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری با حضور مدیران و مسئولان اقتصادی ایران و عمان در کانال این اتاق مشترک کرده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن