اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

آدا رمزارز قابلی است

ارز دیجیتال کاردانو (آدا) می تواند پرچمداران بازار رمزارزها یعنی بیت کوین و اتریوم را به چالش بکشد.
به گزارش سایت کارآفرین، پتلفرم کاردانو این قابلیت را دارد تا ارز آن، به ارزشمندترین ارز مجازی جهان تبدیل شود. ارز دیجیتال آدا در پتلفرم کاردانو، حتی پرچمداران بازار مثل بیت کوین و اتریوم را هم با رشد بیش از ۱۰۰۰ درصدی قیمت در سال ۲۰۲۱، پشت سر می گذارد.
در ۲۶ اوت، قیمت کاردانو ۱۹ درصد رشد کرد که این میزان رشد، از رشد بایننس کوین هم بیشتر بود. کاردانو با این رقم رشد بدر جایگاه سومین ارز دیجیتال  با بیشترین حجم از ارزش بازار  قرار گرفت. ارزش این ارز دیجیتال می تواند بیش از این هم رشد کند و به یک دارایی پایدار و مطمئن برای سرمایه گذاری تبدیل شود.
یکی از مهم ترین ویژگی های این ارزش دیجیتال، سازگاری پروژه های پتلفرم آن با محیط زیست است.
زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد شرکت او پذیرش پرداخت ها با بیت کوین را متوقف می کند، بیش از یک سوم از یک تریلیون دلار از  ارزش  بازار ارزهای دیجیتال،  ریخت. با این حال، آدا از این جریان جان سالم به در برد چراکه پروتکل بلاکچین آن، بر پایه اثبات سهام است نه کار. فناوری که پتلفرم آدا بر آن متکی است، به ابرپردازشگرهای بزرگ وابسته نیست.
چارلز هاسکینسون، موسس کاردانو، تخمین زده است شبکه کاردانو، ۰.۰۱ درصد کمتر از شبکه بیت کوین از برق استفاده کند. این می تواند ظرفیت استفاده از  انرژی این سیستم را به طور موثر افزایش دهد.
هم چنین آدا می تواند در آینده به رقیبی برای فیس بوک، نتفلیکس و آمازون تبدیل شود. براساس آنچه  در فروم این پتلفرم آمده، رقابت با این شرکت ها در ظرفیت پتلفرم کاردانوست. کاردانو برای تبدیل شدن به یک کامپیوتر جهانی مالی برنامه ریزی کرده است. این پتلفرم برای همه مردمی که از ارزهای غیرمتمرکز برای خلق خدمات غیرمتمرکز استفاده می کنند، ساخته شده است. ارزش کاردانو در سال های آینده به ارزش غول های فناوری می رسد.
درحال حاضر، ۸۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری بر رمزارز کاردانو انجام شده است. هرچند این میزان سرمایه گذاری از سرمایه ۳۶۷ میلیارد دلاری در بازار اتریوم و ۸۹۳ میلیارد دلاری در بازار بیت کوین کمتر است اما این بلاکچین، پتلفرمی جذاب و نوظهور برای متخصصان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن