اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

۷ هزار ماینر غیرمجاز معادل ۸۰ هزار خانوار مصرف برق داشتند

مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، به دنبال انتشار اخباری در خصوص «کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز» و آمار و ارقام غیرواقعی از میزان مصرف این مرکز، روابط عمومی شرکت توانیر مواردی را اعلام کرد.
در این توضیح آمده است: با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز و میزان مصرف برق آن موارد ذیل در راستای شفاف سازی و جلوگیری از بروز شایعات اعلام می‌شود. از این رو از همه اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود به‌دلیل جلوگیری از ایجاد ابهام در نقل اخبار، دقت لازم به عمل آورند.
بررسی‌های کارشناسی نشانگر آن است که توان برق مصرفی مرکز کشف شده که ۷ هزار ماینر را در خود جای داده بود، معادل مصرف برق حدود ۸۰ هزار خانوار با مصرف متعارف است. خوشبختانه هماهنگی‌های لازم و بسیار خوبی میان صنعت برق، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط در این خصوص وجود دارد که آمار ۲۰۰ هزار دستگاه کشف شده نیز نتیجه همین همکاری‌هاست.
برخلاف آنچه در خبرها بیان می‌شود، شناسایی مراکزی که به استخراج غیرمجاز رمز ارز مشغول هستند چون از روش‌های غیرمتعارف و غیرمعمول برای تأمین برق دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند، راحت نیست و باید از روش‌های پیچیده و فنی برای شناسایی آنها استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن