اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

یادگیری مداوم را به عنوان بخشی از زندگی بپذیرید

اروپا در دوره گذار است. اقتصاد سبز و دیجیتال به جنبه های مختلف زندگی در کشورهای قاره سبز، شکل دیگری بخشیده است و این اثرگذاری، از روش های تولید تا خدمات به مشتریان، تامین سوخت شهرها و حمل ونقل را در بر می گیرد. حرکت کشورهای اروپایی در مسیر بهینه سازی منابع، دیجیتالی شدن و اقتصاد کم اثر در شرایط اقلیمی، با به کار گرفتن فناوری های تازه در محیط کار همراه شده است. پیامد این روند حذف بعضی مشاغل و ظهور مشاغل تازه در آینده است. هم چنین انتظار می رود رویکردهای جامعه نسبت به مجموعه مهارت های مورد نیاز در محیط  کار هم تغییر کند.
شرکت ها برای باقی ماندن در چرخه رقابت، ناچارند بین این دوره گذار و تغییرات آن، و کارکنان خود پیوندی برقرار کنند. تجدید مهارت ها و ارتقای آن ها چیست و چطور به رشد استارت آپ ها کمک می کند؟ آرناد تریسی، نویسنده فرانسوی و از علاقمندان به ایده های نو است. او در یادداشتی در سایت eu-startup از این نوشته که چرا یاد گرفتن مهارت های جدید مهم است.
یادگیری، فرایندی به طول زندگی
تفاوت بین بازآموزی و ارتقای مهارت را، هدف آموزش تعیین می کند. هدف این است که کارکنان مهارت های تازه ای را برای بهبود عملکردشان در جایگاه خود فرابگیرند یا قرار است آن ها برای قرار گرفتن در جایگاه دیگری در همان شرکت، چیزهای تازه ای بیاموزند؟ تخمین ها نشان می دهد ۹۶ درصد از کارکنان می توانند با آموزش کافی، شغل مشابه یا بهتری پیدا کنند. تغییرات سریع ناشی از فناوری، اعمال اتوماسیون و هوش مصنوعی، اقتصاد و فضای کسب وکار را تغییر می دهد. همه گیری کرونا، سرعت این تغییر را بیشتر کرده است. براساس مطالعات موسسه مکنزی، مسیری که باید برای سازگاری مشتریان و کسب وکارها با اقتصاد دیجیتال در پنج سال طی می شد، در هشت هفته پیموده شده است. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد کسب وکارها و صنایع که روی دیجیتالی شدن سرمایه گذاری کرده بودند، به نتایج بهتری در این دوره رسیدند. تطابق سریع با تغییرات فناوری و دیجیتالی شدن برای کسب وکارها در همه بخش ها سودمند بوده است. استارت آپ ها در فضای کاری، به سازگاری با فناوری در محیط کار سرعت بخشیدند.
از طریق نوآوری و امتیاز گرفتن از فناوری هایی نو، استارت آپ ها به طور مداوم و تا جای ممکن محدودیت ها را کاهش می دهند. کارهای مبتنی بر فناوری های نو مثل هوش مصنوعی با سرعتی پیش می رود که نیروی کار نمی تواند به آن برسد. بنابراین ارتقای مهارت ها یا بازآموزی  اثر مثبتی بر فعالیت شرکت ها دارد، البته در شرایطی که آن ها خلاء مهارتی را به درستی شناسایی کنند.
شکوفایی یک بازار
با توجه به سطح بالای نیاز شرکت ها به بازآموزی و ارتقای مهارت ها، بازار خوبی برای استارت اپ های اروپایی فراهم شده است. استارت آپ های اروپایی بسیاری را می بینیم که در بازار ارتقای مهارت و بازآموزی کار می کنند. آموزش راه حل های مورد نیاز شرکت ها، نرم افزارهای مدیریت برای گروه های منابع انسانی، دوره های آنلاین و .. از جمله خدمات آن هاست. خلاقیت، ارتباطات با هدف یادگیری و مهارت های اجتماعی قوی هم در کنار یادگیری مهارت های دیجیتال برای ورود به دوره دیجیتالی شدن محیط کار نیاز است.
استفاده از فرصت ها با ارتقای مهارت در استارت آپ
استارت آپ ها در مقایسه با کسب وکارهای سنتی فرصت های بیشتری برای نوآوری دارند. پس چرا از این فرصت برای ارتقای مهارت های کارکنان استفاده نکنند؟ گروه خود را برای توسعه مهارت های تازه تقویت کنید. این باعث می شود آن ها در شرایط بحرانی، با انعطاف بیشتری عمل کنند. استارت آپی که از یک گروه خلاق و حرفه ای استفاده می کند فرصت های بیشتری برای توسعه حرفه ای کسب وکار خود دارد.
آینده در گرو یادگیری مداوم است
تغییر محیط کار در چند سال گذشته سرعت گرفته است و با به کارگیری فناوری، صنایع هم متحول شده است. هرچه ابهام و نااطمینانی آینده بیشتر می شود، نیاز مردم به سازگاری و رشد انعطاف پذیری هم بالا می رود. ۳۰ سال پیش، کارکنان می توانستند در یک شرکت کار خود را آغاز کنند و انتظار داشته باشند که در همان شرکت، بازنشسته شده و دوره کاری آن ها تمام می شود. امروز، مردم اغلب شغل عوض می کنند. انعطاف پذیری و سازگاری بیش از همیشه اهمیت یافته است، و همین باعث شده یادگیری و آموختن مداوم هم اهمیت پیدا می کند. به همین دلیل است که باید ارتقای مهارت و بازآموزی را مورد توجه قرار داد و آن را به عنوان بخشی از زندگی پذیرفت.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن