اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

چگونه مشتری وفادار بسازیم؟

بازاریابی محتوا، کارآمدترین راه برای رسیدن به مشتری در هر جای ممکن است. براساس تعریف  آژانس دیجیتال، بازاریابی محتوا عبارت است از ایجاد محتوایی که مرتبط، جذاب، ارزشمند و سازگار باشد. هم چنین این محتوا باید برای حفظ یا تغییر رفتار مشتریان تهیه شود. بازاریابی محتوا یک فعالیت بازاریابی ضروری است که به حفظ مشتری، به دست آوردن مشتری جدید و ایجاد یک برند قوی به شرکت ها کمک می کند. بنابراین بازاریابی محتوا فرایندی برای جذب و حفظ مشتری از طریق ایجاد و ارائه مداوم محتوا برای تغییر یا تقویت رفتار مشتری است.
یک استراتژی مناسب برای بازاریابی محتوا سه ویژگی دارد:
۱.هنر ارائه محتوای مفید به مشتریان بدون ایجاد مزاحمت برای آن ها.
۲.به جای ارائه یا تبلیغ محصولات یا خدمات، با ارائه اطلاعات مناسب باعث می شود مشتریان قبل از خرید اطلاعات بیشتری داشته باشند.
۳.اگر اطلاعات ارزشمند و مداوم به مشتریان ارائه شود، آن ها با وفاداری خود به کسب وکار رونق می دهند.
هدف اصلی بازاریابی محتوا دستیابی به تعامل با مخاطبان از طریق محتوای هدفمند و خوش ساخت است. امروزه مشاغل باید به این فکر کنند که چگونه می توانند از این محتوا استفاده کنند تا مصرف کنندگان را به مشتری وفادار تبدیل کرده و تجارت مستمر خود را به دست آوردند.
 چند نکته مهم درباره تهیه استراتژی بازاریابی دیجیتال وجود دارد که دانستن آن به مدیران کسب وکارها کمک می کند مشتریان وفادارتری پیدا کنند.
چرا
 نخستین گام در تدوین استراتژی محتوا پاسخ به  یک چراست. دلیل انجام این کار چیست؟ وقتی از استراتژی محتوا صحبت می کنیم، این به معنای اهداف تجاری است. چرا این کار انجام می شود؟ این بخش به معنای اعلام  اصل تجارت در ایجاد محتوای خوب است. بازاریابی محتوا می تواند یکی از شش هدف تجاری یعنی  برند تجاری، جامعه سازی، روابط عمومی، تحقیقات بازار، خدمات به مشتری و تولید لیدر (افراد مستعد خریدو فروش) را دنبال کند. انتخاب یکی از این اهداف به عنوان لنگر، شروع خوب استراتژی بازاریابی محتوا را تضمین می کند.
چه کسی
با پوشش دادن اصل تجارت، باید مطمئن شد که مشتری از محتوا آگاه است. محتوای خوب باید مشکلات مخاطبان را حل کند، یک محتوای خوب باید شرح پاسخ به یک نیاز در زندگی آن ها را شامل شود. باید با پرسش از مخاطب شروع کرد و با استفاده از این قسمت هدف را سنجیده و تنظیم کرد. آیا به اندازه کافی هدف ما خاص است؟ به بررسی آنچه برای آن ها مهم است بپردازید و از اطلاعات جمعیتی و روانشناسی کیفی در این مسیر استفاده کنید.
چه
سرانجام براساس هدف تجارت(چرا) و مخاطبان(چه کسی)، چگونه می توان محتوایی تولید کرد که برای هر دو مناسب است؟ چه شکلی از محتوا بهترین عملکرد را دارد؟ این در مورد ایجاد محتوایی است که برای برند مناسب است و به مشتریان خدمت رسانی کند. باید با دید بهتر، استراتژی محتوای مناسب تری تهیه شود که بر تناسب اجزا باهم تمرکز داشته باشد.
چرا، چه کسی و چه چیزی بنیادی ساده و در عین حال محکم برای یک چارچوب استراتژیک فراهم می کند که می توان برای دستیابی به محتوای مناسب و متناسب نیازهای مخاطبان و کسب کار خود استفاده کرد. از اینجا باید بازخورد استراتژی محتوا را به دست آورد.
چه زمانی
(آیا این اتفاق می افتد؟ هرچند وقت یکبار؟) کجا این اتفاق می افتد؟ داخل یا خارج؟ چگونه این اتفاق رخ می دهد؟ چگونه موفقیت را می توان اندازه گیری کرد؟ بازاریابی دیجیتال از کانال های دیجیتال مدرن برای برقراری ارتباط استفاده می کند تا روابط عمیق تری با مشتری برقرار کند. به دلیل توسعه فناوری، بازاریابی محتوا برای بسیاری از شرکت ها به یک استراتژی بازاریابی آنلاین ترجیحی تبدیل شده است. برندها و شرکت ها می توانند محتواهای جذاب تجاری را در بسترهای آنلاین مختلف منتشر کنند و به آن ها کمک کنند تا به اهداف تجاری مربوط به جذب یا نگهداری مشتری، افزایش ارزش برند یا افزایش فروش برسند.
برای مطالعه بیشتر مقاله «بررسی تاثیر محتواسازی در بازاریابی دیجیتال» را بخوانید. این مقاله در نشریه مدیریت کسب وکارهای دانش بنیان در زمستان سال گذشته منتشر شده است.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن