اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

چالش های تحریمی هوآوی ادامه دارد

در میانه سال ۲۰۱۹ بود که هوآوی سیستم عامل هارمونی او اس را راه اندازی کرد. این سیستم عامل به دلیل قطع دسترسی گوشی های هوآوی از نرم افزارهای گوگل ایجاد شده است. راه اندازی  سیستم عامل اختصاصی گوشی های هوآوی، امیدی برای نجات تجارت تلفن های هوشمند این شرکت بزرگ مخابراتی بود.
روز دوشنبه هفته جاری، هوآوی اعلام کرد عرضه هارمونی او اس از آوریل سال جاری میلادی برای تلفن های هوشمند این شرکت آغاز می شود و دارندگان تلفن های هوشمند هوآوی می توانند این سیستم عامل را دانلود و آن را به روز کنند. امکان دانلود این سیستم عامل برای کاربران غیرچینی هوآوی هم ممکن است. Mat x2 که روز دوشنبه رونمایی شد، از نخستین تجهیزات هوشمند هوآوی است که هارمونی او اس را دریافت می کند.
در سال ۲۰۱۹، هوآوی در فهرست سیاه ایالات متحده آمریکا قرار گرفت که باعث شد دسترسی این شرکت به فناوری شرکت های آمریکایی محدود شود. در پی این تصمیم، گوگل ارتباط خود را با هوآوی قطع کرد که به معنای عدم دسترسی هوآوی به گوگل اندروید در تلفن های هوشمند این شرکت بود. این مشکل در چین که نرم افزارهایی مثل گوگل اپ و جی میل بلاک شده است، چالش برانگیز نبود اما در بازارهای خارجی، که اندروید پرطرفدارترین سیستم عامل است، به مشکلی بزرگ تبدیل شد.
هم چنین دولت ترامپ با تحریم هوآوی، دسترسی این شرکت به تامین کنندگان اصلی تراشه در آمریکا را محدود کرد. هوآوی اکنون مجبور است راه دیگری برای تامین تراشه های مورد نیاز در تلفن های هوشمند پیدا کند. تامین تراشه هم برای حفظ تجارت تلفن های هوشمند هوآوی به اندازه راه اندازی سیستم عامل ضروری است.
هرچند ترامپ از کاخ سفید رفته اما تحریم های آن علیه هوآوی ادامه دارد. سیاست های آمریکا در قبال بزرگترین شرکت مخابراتی جهان بعید است که تغییر کند. به همین دلیل است که هوآوی در تلاش است تا وابستگی اش به شرکت های فناوری محور آمریکایی را به کمترین سطح برساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن