اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ورود پناهجو به آمریکا به کمترین میزان می رسد

ایالات متحده آمریکا برای دهه ها، بیشترین تعداد پناهجویان را نسبت به دیگر کشورهای جهان می پذیرفت. به گزارش اکونومیست، براساس اطلاعات کمیساری عالی پناهجویان سازمان ملل، در سال ۲۰۱۶، ایالات متحده آمریکا ۹۶ هزار و ۹۰۰ نفر را که به دلیل شکنجه، جنگ و دیگر  خشونت ها از سرزمین اصلی گریخته بودند، پذیرفته است. دیگر کشورها در این مدت ۹۲ هزار و ۴۰۰ پناهجو را پذیرش کرده اند. اما در آمریکایی که رییس جمهور آن دونالد ترامپ است، وضعیت تغییر کرده است.
آمریکا در سال های ریاست جمهوری ترامپ، کمترین میزان پذیرش پناهجویان را ثبت کرده است. در سال گذشته، تنها ۲۲ هزار و ۹۰۰ پناهجو به ایالات متحده آمریکا آمده اند درحالیکه کانادا، همسایه بزرگ این کشور، ۵ هزار و ۲۰۰ پناهجو بیش از این میزان پذیرفته است.
ترامپ قصد دارد آمار پذیرش پناهجو را به کمتر از این میزان هم برساند. در دوم نوامبر سال جاری میلادی، او از طرحی پرده برداشت که تعداد پذیرش پناهجویان در آمریکا را تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ به به ۱۸ هزار نفر می رساند، یعنی کمترین میزان از سال ۱۹۸۰ که برنامه کنونی پناهجویان در آن تهیه شده است.
این سومین بار است که ترامپ کاهش میزان پذیرش پناهجویان را دنبال می کند. در سپتامبر سال ۲۰۱۷، او محدوده ای که دولت اوباما در این زمینه مشخص کرده بود را کاهش داد و آن را از ۱۱۰ هزار نفر به ۴۵ هزار نفر رساند. یک سال بعد، او این رقم را به ۳۰ هزار نفر کاهش داد.
شرایط مهاجرت به ایالات متحده آمریکا بسیار سخت شده است و این سخت گیری ها برای پناهجویان بیشتر است. در ۱۵ اکتبر، دولت ترامپ قانون مهاجرت جدید را وضع کرد که براساس آن، زندگی مهاجران قانونی دشوار تر شده است.  به گزارش ایرنا، قانون جدید آمریکا، مهاجرانی را که بیش از یک سال مزایای عمومی مانند کمک های غذایی یا مسکن عمومی دریافت می کردند، مورد هدف قرار داده است و احتمالاً در آینده درخواست آنان برای دریافت کمک های عمومی از طرف دولت آمریکا پذیرفته نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن