اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

نرخ بیکاری آمریکایی ها به ۳.۵ درصد رسید

نرخ بیکاری آمریکا به کمترین میزان در نیم قرن گذشته رسیده است. در ماه سپتامبر سال جاری نرخ بیکاری  در این کشور به ۳.۵ درصد رسید. رشد متوسط اشتغال این فرض را تقویت کرد که حرکت آهسته اقتصاد آمریکا می تواند با وجود تنش های تجاری که صنعت را تحت تاثیر قرار داده، مانع رکود شود.
به گزارش رویترز، گزارش وزارت کار آمریکا در روز جمعه منتشر شده است و با وجود اعلام رکورد تاریخی نرخ بیکاری هم چنان حاوی  خطراتی است  انبساط بزرگترین اقتصاد جهان و احتمال نزول آن را یادآوری می کند.  دستمزدها در شش ماه اخیر رشد نکرده و تولید همچنان راکد است. بخش خرده روشی و مشاغل شهری روند ریزش مشاغل را ادامه می دهد.
گزارش وزارت کار در ایالات متحده آمریکا از وضعیت شاخص های شغلی در سپتامبر سال جاری میلادی پس از مجموعه ای از گزارش های ناامید کننده درباره دیگر بخش های اقتصاد آمریکا منتشر شده است. ازجمله این گزارش های ناامید کننده گزارشی درباره بخش تولید این کشور بود که از بیشترین کاهش فعالیت های تولیدی این کشور در ده سال گذشته خبر می داد. از سوی دیگر گزارش هایی درباره کاهش رشد در بخش خدمات هم منتشر شده است که  نگرانی از تشدید رکود اقتصادی در ایالات متحده آمریکا را تشدید می کند.
جاش رایت، اقتصاددان آمریکایی از این می گوید که نرخ بیکاری به طور معمول پیش از رویارویی با رکود افزایش پیدا می کند. بنابراین احتمال بروز رکود در سال ۲۰۲۰ وجود دارد.
با وجود همه گزارش های ناامید کننده اما رییس جمهور ایالات متحده آمریکا شب گذشته در توئیتر نوشت:«خبر فوری؛ نرخ بیکاری در آمریکا به ۳.۵ درصد رسید که کمترین میزان در پنجاه سال اخیر است. واو آمریکا، بیا رییس جمهورت را عوض کن( هرچند کار اشتباهی نکرده است).

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن