اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

مسئولان حرف های فعالان گردشگری را نمی شنوند

علی عبدالملکی

همه گیری کرونا در یک سال گذشته، صنعت گردشگری ایران را به آستانه تعطیلی کشاند و مدت هاست که این صنعت، مجال تنفس و احیای خود را نیافته است. فعالان بخش خصوصی از بلاتکلیفی کسب وکارهای این صنعت گلایه دارند و تلاش می کنند نظر  خود را درباره پروتکل هایی که می تواند امکان سفر ایمن را فراهم کند، به گوش مسئولان برسانند. با این حال، همانطور که  بارها تجربه کردیم، یک نامه با یک ماه تاخیر به دست مسئولان می رسد، و امروز هم به همین دلیل دغدغه های فعالان گردشگری شنیده نمی شود.
تا امروز بررسی دقیقی درباره اثرگذاری هتل ها و مراکز اقامتی در انتقال کرونا انجام نشده است. هتل ها و مراکز اقامتی با نظارت سازمان ها به کار خود ادامه می دهند. هم چنین بسیاری از مراکز تفریحی، سیاحتی و تاریخی در فضای باز است که با اعمال پروتکل ها امکان پذیرش گردشگران را دارند. بنابراین این امکان وجود دارد که با در نظر گرفتن ملاحظات مورد نظر ستاد کرونا برای حفظ سلامتی مردم، به کمک کسب وکارهای گردشگری آمد و امکان سفر ایمن را فراهم کرد.
بیش از ۱۰ هزار از راهنمایان گردشگری در کشور به دلیل همه گیری کرونا بیکار شده اند که می توان از آن ها به عنوان سفیر سلامت برای ایمن سازی سفرها استفاده کرد. در این بین، نباید از نقش رسانه ها غفلت کرد. رسانه ها این قدرت را دارند که علاوه بر طرح مسائل کسب وکارهای صنعت گردشگری، به طور صحیح و دقیق درباره پروتکل های سفر ایمن به مردم هشدار دهند. شنیده شدن صدای فعالان صنعت گردشگری در رسانه های مختلف، به درک مسئولان از دغدغه های فعالان گردشگری کمک می کند. علاوه بر آن، رسانه می تواند با یادآوری مداوم پروتکل ها، به سلامت مردم کمک می کند. امیدواریم با تصمیم گیری مسئولان درباره نحوه فعالیت کسب وکارهای گردشگری، هرچه زودتر گرهی که در کار این کسب وکارها ایجاد شده، باز شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن