اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

مدیرعامل همراه اول: مصرف دیتا در کشور ۵۰۰ برابر شد

ایرنا

 مدیرعامل اپراتور همراه اول با اشاره به وجود ۹۰ میلیون سیمکارت آن در دست مردم اعلام کرد: مصرف دیتا در طول ۶ سال گذشته ۵۰۰ برابر شده است.

مهدی اخوان بهابادی امروز یکشنبه در آیین افتتاح دومین مرکز بزرگ داده کشور در تبریز افزود: از مجموع ۹۰ میلیوین سیم کارت همراه اول موجود در دست مردم ۷۰ میلیون فقره اعتباری و ۲۰ میلیون فقره دایمی است. 
وی با بیان اینکه در عصری زندگی می‌کنیم که تحول دیجیتال یکی از موضوعات اصلی جهان است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهرهای کشور تحت پوشش اینترنت «تری جی» و «فور جی» هستند، ضمن اینکه اوج مصرف پهنای باند را در دوران قرنطینه داشتیم.
وی اضافه کرد: علاوه بر شهرهای کشور، ۴۵ هزار روستا تحت پوشش اینترنت «تری جی» و ۵ هزار روستا تحت پوشش «فور جی»  هستند.
اخوان گفت: بر اساس آمار  ۲۵ میلیون گیمر (بازی کننده بازی های رایانه ای) در کشور داریم که بازار بزرگی برای کسب و کارهای دیجیتال محسوب می‌شود.
مدیرعامل اپراتور همراه اول با اشاره به ایجاد سرویس آموزش مجازی شاد در روزهای تعطیلی مدارس به علت کرونا ادامه داد: این سیستم به صورت کاملا رایگان بالا آورده شد و روزانه ۹ میلیون دانش‌آموز از آن استفاده می‌کرد.
وی افزود: نواقص موجود در سیستم شاد بررسی و رفع می‌شود تا در سال تحصیلی جدید مشکل خاصی ایجاد نشود. 
وی با تاکید بر اینکه مرکز داده، یکی از حلقه‌های بسیار کلیدی شبکه ملی ارتباطات است، گفت: مراکز داده با مدل‌های مختلف در کشور نیار است، به طوری که طبق برنامه‌ریزی باید یکهزار و ۳۷۰ رک تا پایان سال جاری به شبکه اجرا دربیاید.
اخوان به افتتاح بزرگترین مرکز داده شمالغرب و  غرب کشور در تبریز نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز در شرایط تحریم و کرونا ایجاد شده است که ظرفیت آن، ۲۵۰ رک منصوبه در تبریز است که امروز زیر بار می رود، ضمن اینکه ۱۰۰ رک نیز می توان به ظرفیت آن افزود.  
وی گفت: مرکز داده تبریز، بزرگترین دیتا سنتر خارج تهران است. 
دیتا سنتر تبریز به عنوان دومین مرکز بزرگ داده کشور به‌ منظور توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، امروز یکشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد. 
 این دیتا سنتر ظرفیت خدمات دهی به یکهزار و ۵۰۰ سرور فیزیکی و یکهزار و ۶۰۰ سرور مجازی را دارد و این مرکز با صرف هزینه ۳۵۰ میلیارد تومانی در سه هزار مترمربع زیربنا ساخته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن