اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

قیمت بیت کوین ۱۰ درصد رشد کرد

قیمت بیت کوین پس از پیشنهاد ایلان ماسک برای استفاده از ارزهای دیجیتال در تسلا، ۱۰ درصد رشد کرد. در روز یکشنبه قیمت بیت کوین با ۱۰.۲ درصد رشد به ۳۸ هزار و ۹۰۳ دلار رسید.
از آغاز سال جاری میلادی، بیت کوین بیش از ۳۰ درصد رشد را ثبت کرده است. و بالاترین قیمتی که در بازار این ارز دیجیتال ثبت شده، ۶۴ هزار و ۸۲۹ دلار در ماه آوریل است.
رشد قیمت بیت کوین در سال جاری میلادی به توئیت های ایلان ماسک گره خورده است. ماسک در روز یکشنبه دوباره اعلام کرد استفاده از بیت کوین در تراکنش های تسلا در آینده شدنی است و همین به رشد قیمت انجامید. 
پیش از این تسلا نسبت به مصرف بالای انرژی برای استخراج بیت کوین ها و آثار زیست محیطی آن ابراز نگرانی کرده بود. استخراج بیت کوین به میزان بالای انرژی برای به حرکت درآمدن رایانه های قوی نیاز دارد. براساس یک گزارش رسمی، میزان مصرف انرژی برای استخراج بیت کوین، بیش از میزان مصرف برق در کشورهایی مثل فنلاند و بلژیک است.
پس از توئیت ایلان ماسک درباره بیت کوین دوباره میلیاردها دلار پول روانه این بازار شده است. پیش از این یک گروه هکری ایلان ماسک را درباره توئیت هایش درباره رمزارزها تهدید کرده بود. 
به تازگی آثار زیست محیطی ناشی از استخراج بیت کوین مورد توجه رسانه ها و فعالان اقتصادی قرار گرفته است. این نکته حتی در منطقه مغولستان چین به عنوان یکی از مهم ترین هاب های استخراج بیت کوین مورد توجه دولت قرار گرفت. لیو هی، معاون نخست وزیر چین از لزوم ایجاد مجازات برای استخراج کنندگان و معامله گران بیت کوین گفته است. هم چنین در ایران، دولت در ماه می اعلام کرد  استخراج رمزارزها تا ۲۲ سپتامبر ممنوع است. این تصمیم پس از قطعی برق در تهران وچند شهر بزرگ دیگر در ایران انجام شد که حساسیت ها نسبت به میزان مصرف برق را بالا برده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن