اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

فکر کن و هیچ گاه متوقف نشو

در جهان کسب وکار همه چیز در حال تغییر است. مردم بیش از همیشه به شراکت در کار و سهم گرفتن برای خود تمایل پیدا کرده اند. آن ها می خواهند بخشی از کاری باشند که برای آن زمان می گذارند. به همین دلیل آزادکاری و راه انداختن کسب وکارهای کوچک در جهان طرفداران بیشتری پیدا کرده است. اما برای کارآفرینی، تنها علاقه کافی نیست. باید مهارت های آن را هم آموخت. بعضی فکر می کنند آموختن این مهارت ها ممکن نیست، چراکه کارآفرین ها به دنیا می آیند. اما چارلی چاناراتسپون، در سایت کارآفرین از ۲ نکته مهم در آموختن مهارت های کارآفرینی نوشته است که برگرفته ای از آن را می خوانید.
حلقه ای متفاوت از دوستان ایجاد کنید
چیزهای جدید را تجربه کنید. اگر شما با پنج آدم باهوش معاشرت می کنید، بدانید که ششمین باهوش جمع هستید. در جریان رفاقت با آدم هایی که درک شما از جهان پیرامون را به چالش می کشند، ذهن شما برای ساختن ایده های ناب باز می شود. با مردمی دوست شوید که با شما فرق دارند. از فرهنگ های متفاوتند، زبان دیگری بلدند و می توانند شمارا با زندگی و حتی غذاهای متفاوتی آشنا کنند. در این مسیر خیلی بر سبک زندگی منحصر به فرد خودتان تمرکز نکنید. شما هم می توانید تجربیات خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و به رشد دیگر افراد در حلقه دوستان کمک کنید.
نخستین گام در آموزش کارآفرینی رشد نظام فکری و متفکر شدن است. مهم است که بدانید چطور باید چیزهای متفاوت را بهم ربط بدهید. معاشرت هایی که دارید بهترین تمرین برای آماده شدن به عنوان یک کارآفرین است. این راه حل خلاقانه ای است که رویکردهای تازه ای را برای شما می سازد. در دوران کودکی این نکته ها را به کسی یاد نمی دهند اما بذر کنجکاوی را می توان در هر سنی کاشت و شکوفایی اش را دید. اگر بتوانید به عنوان کارآفرین، انچه در معاشرت با فرهنگ های متفاوت را تجربه کردید، به محیط تجارت وارد کنید، موفق خواهید بود. در سال ۲۰۱۹، بررسی های موسسه مکنزی نشان داد گروه ها با سطح تنوع بالا ۲۵ درصد بهره ور تر از میانگین اند.  این رقم به طور حتم در حال افزایش است چراکه بسیاری از موانع در ساختن گروه های متنوع از بین رفته است. حالا دیگر همه چیز به خواست شما وابسته است که بخواهید آن را تجربه کنید یا نه.
تاب آوری و استقامت
استقامت و تاب آوری از درس های کارآفرینی و از مهارت های منحصر به فردی است که باید آن را کسب کرد. در محیط های پر نوسان و بازارهای پرفراز و نشیب امروزی، بسیاری از کارآفرینان جوان اهمیت تمرکز بر یک حوزه برای طولانی مدت را درک نمی کنند. درحالیکه پشتکار و ثبات از حیاتی ترین ویژگی صاحب یک کسب وکار است. همه استعدادهای یک کارآفرین بدون صبوری، به هدر می رود. آمارهای زیادی از نرخ شکست کسب وکارهای کوچک وجود دارد. بررسی های علمی نشان می دهد ۵۰ درصد از کسب وکارهای کوچک در پنج سال نخست فعالیت و ۷۰ درصد در ۱۰ سال نخست فعالیتشان شکست می خورند. عوامل زیادی در این بین نقش آفرینی می کند اما بیشتر بررسی های انجام شده بر این شکست ها اهمیت HOLD را نشان می دهد (Hold On for Dear Life) یعنی صبر برای زندگی.
همه کسانی که براساس این مفهوم کار را پیش می برند، نجات پیدا نمی کنند اما هر کسی که نجات یافته از این مفهوم حرف زده است. درواقع با توجه به مفهوم صبر، باید به جای ترک کردن سرمایه گذاری در زمان قرمزپوشی بازار، یاد بگیریم بر رشد مداوم تمرکز کنیم. رشد همیشه خطی نیست اما طول می کشد تا به خط پایان برسیم. گاهی این به معنای تغییرات آهسته و پیوسته پیش از رشد است که در آن زمان باید برای تطبیق مهارت ها و سازگاری خودتان با شرایط جدید و یادگرفتن چیزهای جدید تمرکز کنید. اما مهم ترین نکته این است؛ توقف نکنید و به حرکت رو به جلو ادامه دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن