اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

غفلت از ابزارهای دیجیتال

فرزین فردیس/ ویژه شماره ۱۰۰ آینده نگر

یکی از مجموعه های منظم و طبقه بندی شده از اطلاعات، در حوزه اقتصاد داخلی و خارجی که هر ماه دریافت می کنم، ماهنامه آینده نگر است. یکی از خوبی های نشریه، پوشش عمومی حوزه اقتصاد و پرداخت به بازارهای مختلف اعم از سرمایه و پول و هم چنین صنایع مختلف است. پرونده های ویژه متناسب با شرایط روز تهیه شده و دغدغه های اصلی اقتصاد کشور در آن دیده می شود. از دیگر بخش های جذاب نشریه برای من، بخش بین الملل به ویژه اخبار و گفت وگوهای خلاصه از مجله های معتبر دنیاست که صنعت یا روند تازه ای را در جهان اقتصاد معرفی می کند. روندهایی که به عنوان تصمیم گیران و صاحبان کسب وکار باید درباره آن بدانیم.
اما آینده نگر باید در ادامه به دو نکته توجه کند. نکته اول، استفاده از ابزارهای دیجیتال برای گسترش دامنه مخاطبان و رساندن محتوای خوب نشریه به مخاطبان است. آینده نگر هم چنان یک ماهنامه سنتی و کاغذی است درحالیکه بسیاری از رسانه ها در جهان با اتکا به ظرفیت فضای مجازی انتشار نسخه کاغذی را متوقف کرده اند. آدم های امروز مختصر پسند شده اند و بهتر است برای ارتباط با آن ها از ابزارهایی مثل پادکست و وبسایت غافل نماند. به نظر من برای حضور پررنگ تر در فضای مجازی شورای سیاستگذاری آینده نگر باید دست به کار شود تا این مجله خوب به چاپ نسخه کاغذی بسنده نکرده و در ابعاد گسترده تری، محتوای خود را به مخاطب برساند. نکته دوم، آینده نگر باید به صنایع کوچکتر در اقتصاد کشور توجه کند. پرونده های کنونی آینده نگر بیشتر به صنایع بزرگ مثل فولاد، زنجیره موادغذایی، غلات، فرآورده های لبنی و کسب وکارهای بزرگ می پردازد که وزن بالایی در اقتصاد کشور دارند اما صنایع کوچک هم در حال توسعه اند و فعالان اقتصادی باید درباره آن ها بدانند. از جمله صنایع بازی یا اپلیکیشن های موبایل که حتی به مرحله صادرات هم رسیده اند. با پرداختن به این صنایع، آینده نگر به رسالت خود که همان آینده نگاری و دادن تصویری واضح تر از آینده به فعال اقتصادی است عمل کرده است. چراکه فعالان اقتصادی به بررسی روندها و شناسایی پیامدهای آنان برای پیشبرد کار خود در فضای اقتصاد امروز نیاز دارند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن