اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

طرح ساماندهی فضای مجازی تصویب نشده

منبع: ایسنا

حجت الاسلام علیرضا سلیمی با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان ها هنوز تصویب نشده است، اظهار کرد: آنچه در مجلس مصوب شد تصویب اصل هشتاد و پنجی شدن آن یعنی بررسی در کمیسیون به جای صحن علنی بود.

وی با بیان اینکه مفاد این طرح هنوز قطعی نشده بلکه چکش کاری خواهد شد، گفت: متاسفانه اظهار نظرها درباره چیزی صورت می گیرد که هنوز به طور دقیق مشخص نیست.
سلیمی اضافه کرد: این طرح قرار است در یک کمیسیون مشترک که بناست کل مذاکراتش به صورت علنی باشد با حضور خبرنگاران و تصویر برداران مورد بررسی قرار گیرد. آنچه الان در این باره مطرح می شود صرفا پیش داوری است، در بسیاری از طرح ها متن اولیه دهها بار بالا و پایین می شود، پس فعلا قضاوت زود است.
این عضو هیات رئیسه مجلس در پایان تاکید کرد: طرح اولیه با آنچه ۲۶ تیر ماه به مجلس ارائه شده متفاوت است و اکثر قضاوت ها بر اساس طرح اولیه صورت می گیرد در حالی که متن طرح تغییرات معناداری کرده ضمن این که همین متن هم صرفا پیش نویس است و باید در کمیسیون مشترک مربوطه بررسی شود.
به گزارش ایسنا، با تصویب اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، انتقاداتی از سوی فعالان فضای مجازی، کارشناسان، و بسیاری از مردم نسبت به تحدید اینترنت مطرح شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن