اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

صعود شاخص کل ادامه دارد

ارزش معاملات بازار سرمایه امروز با رشد ۰.۵۷ درصدی شاخص کل به ۱۳.۴۷۶.۵۶۸ میلیارد ریال رسید. شاخص کل بورس امروز با رشد بیش از ۲۰۸۶ واحدی در کانال ۳۶۹ هزار واحد آرام گرفت. این رشد ناشی از معامله ۵.۹۹۴ میلیون سهم در ۶۶۶.۰۲۱ دادوستد بود.
معامله سهام پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی فارس، کشتیرانی جمهوری  اسلامی ایران، خدمات انفورماتیک، س. صنایع شیمیایی ایران، سرمایه گذاری غدیر و گسترش نفت وگاز پارسیان و بانک ملت به رشد شاخص کل کمک کرد و در مقابل معامله سهام پتروشیمی پارس، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، بانک صادرات ایران، پالایش نفت تهران، پتروشیمی نوری و پتروشیمی پردیس و سایپا مانع رشد بیشتر شاخص شد.
هرچند افزایش قیمت دلار در هفته های پس از افزایش نرخ بنزین احتمال تقویت معاملات شرکت های صادرات محور را بیشتر می کرد اما باتوجه به ورود سرمایه گذاران غیرحرفه ای به بازار سرمایه، پیش بینی معاملات با توجه به دلایلی از این دست سخت تر شده است. تحلیل گران پیش بینی می کنند در هفته های آینده انتشار اخبار مربوط به اف ای تی اف و سیاست خارجی کشور بر روند معاملات اثر بگذارد. هر نوع افزایش قیمت دلار هم بی تاثیر بر شاخص کل بازار سرمایه نیست. صرافی ملی امروز نرخ خرید دلار را ۱۲ هزار و ۸۵۰ و نرخ فروش را ۱۲ هزار و ۹۵۰ اعلام کرد. نرخ خرید یورو هم بنابر اعلام این صرافی ۱۴ هزار و ۱۵۰ و نرخ فروش ۱۴ هزار و ۵۰ تومان است هرچند صرافی ها در بازار آزاد دلار را با با نرخی بیش از ۱۳ هزار تومان می فروشند.
باتوجه به بازدهی قابل توجه بازار سرمایه و تشدید روند ورود سرمایه به بورس، بازار مشاوره های سرمایه گذاری هم داغ شده است.  مشاوره هایی که مسئولان بورس درباره آن به مردم هشدار داده اند. محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار  با اشاره به فعالیت برخی کانال‌های تلگرامی و مشاوره‌های‌ غیرقانونی سرمایه‌گذاری در فضای مجازی از این گفت که هر نوع سیگنال فروشی در بازار سرمایه جرم است و سرمایه گذاران باید از مشاوران متخصص بهره بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن