اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

مشکلی برای تامین فرآورده‌های نفتی و بنزین در کشور وجود ندارد

منبع: ایرنا

به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، «کرامت ویس‌کرمی» افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و مجموعه اقدامات در حال انجام و بدون وقفه وشبانه‌روزی مجموعه عوامل در زنجیره تولید، انتقال، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌های نفتی در شرکت‌های پالایشی، خطوط لوله و مخابرات نفت، ستاد شرکت ملی پخش و مناطق عملیاتی ۳۷ گانه آن، خوشبختانه مشکلی برای تامین فرآورده‌های نفتی و بنزین کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: همچنین همکاری، تعامل و همراهی مطلوب تمامی عوامل در بخش‌های انتقال جاده‌ای و توزیع سوخت همچون شرکت‌ها، پیمانکاران و رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای سوخت و بهره‌برداران و عوامل جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور و نظر به میزان ذخائر استراتژیک و تراز مثبت تولید فرآورده‌های نفتی نسبت به مصارف آن و وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل مناسب در زمینه انتقال سوخت به وسیه خطوط لوله، هیچ مشکلی برای تامین سوخت در سراسر کشور وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، با شیوع کرونا در کشور، مصرف بنزین در فروردین سال ۹۹ به حدود ۴۰ میلین لیتر در روز رسید. هر چند که با گذشت زمان، این مصرف افزایش پیدا کرد اما همچنان در ارقامی پایین تر از شیوع کرونا قرار دارد. 
مصرف بنزین در کشور با توجه به سهمیه‌بندی این سوخت در آبان سال ۹۸ و همچنین شیوع بیماری کرونا در سال ۹۹ در مقایسه با سال پیش از آن ۲۰ درصد کاهش داشته است. با این حال این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم بهینه‌سازی و رشد مصرف، در سال‌های آینده ایران دوباره واردکننده بنزین شود.
مصرف بنزین در تابستان به دلیل افزایش سفرهای بین شهری افزایش پیدا می‌کند و بعد از تعطیلات نوروز، بالاترین میانگین مصرف بنزین در این فصل سال به ثبت می‌رسد.
البته اکنون به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها، سفرها نیز کاهش داشته است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن