اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

صدا، تصویر و ارتباط با افراد صاحب نفوذ

 سال ۲۰۲۰ به پایان رسید اما اصلی ترین چالش این سال هم چنان پابرجاست. همه گیری کرونا هنوز قربانی می گیرد. نه فقط از آدم ها بلکه از کسب وکارها و مشاغل. استارت آپ ها کسب وکارهای غیرلوکس با منابع محدودند که هم چنان با چالش های مالی ناشی از کرونا دست و پنجه نرم می کنند. این کسب وکارهای نوپا در عین حال نگران تبلیغ و چگونگی نشان دادن خدمات و محصولاتشان در جهان خارجند. در سال ۲۰۲۱، استارت آپ ها چطور می توانند کسب وکار خود را به طور موثر رشد دهند و برای آن تبلیغ کنند؟
صرفه نظر از بازار و شاخه صنعتی هر کسب وکار،  از هر ۱۰ شرکت موفق، موفقیت ۹ شرکت به برندسازی مربوط است. این نکته در هیچ زمانی به اندازه این روزها صادق نبوده است. باتوجه به سالی که کسب وکارها در همه کشورها پشت سر گذاشتند، یافتن راه هایی برای پایان بندی بهتر از سال گذشته برای سال ۲۰۲۱، در اولویت قرار گرفته است. استارت آپ ها می خواهند در این سال بیش از همیشه در ارتباط با جهان خارج قرار بگیرند، ‌بنابراین باید راه هایی یافت تا کسب وکارهای نوپا در شبکه ارتباطات دیجیتال به بهترین شکل خود را نشان بدهند و تبلیغ کنند.
اما کدام نوع از تبلیغات در سال ۲۰۲۱ محبوب تر است؟ eu-startup به چند نکته کاربردی در این باره اشاره کرده است.
شخصی سازی روابط انسانی
در سال گذشته همه در جهان به دنبال یافتن راهی برای غلبه بر چالش های قرنطینه و برقراری ارتباط موثر با دیگران بودند. برندهایی که این مسئله مخاطبان خود را درک کردند، در برقراری ارتباط و ساخت تجربه های خوب موفق عمل می کنند. بنابراین شخصی سازی روابط انسانی کلید انجام تبلیغات موثر است. شخصی سازی به این معنا که در تهیه خدمات و محصول انتظارات و سبک زندگی مشتریان را در نظر بگیرید و این ملاحظه را در آگهی هایتان مد نظر قرار دهید.  
پیگیری
حضور مشتریان در شبکه های اجتماعی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این فرصتی برای کسب وکارهاست که کیفیت تعامل با مشتریان را بهبود ببخشند. در سال ۲۰۲۰،‌ لینکدین یکی از این شبکه های اجتماعی بود که سهم به سزایی در ارتباط با مشتریان و تصمیم سازان در هر کسب وکار ایفا کرد و این اثربخشی در سال جاری میلادی هم ادامه دارد. برای تبلیغ اثرگذار، بفهمید مشتریان، تصمیم سازان و افراد موثر در زمینه کاری شما در کدام شبکه اجتماعی وقت می گذرانند و آن ها در همان شبکه ها هدف تبلیغ خود قرار دهید. لینکدین در ماه های اخیر ثابت کرده در بیشتر زمینه ها موثر بوده و برای تبلیغ بیشتر کسب و کارها شبکه مناسبی است.
ایمیل مستقیم
«ایمیل مرده است» یا «ایمیل هنوز به درد می خورد؟». این جمله ها را جدی نگیرید. ایمیل مستقیم به افراد هیچ وقت نمی میرد و هنوز در بسیاری از کسب وکارها و بازارها موثر است. در این روزهایی که زمان زیادی را در خانه های سپری می کنیم، ایمیل هم چنان یکی از بهترین راه های در ارتباط بودن با مشتریان است.  به همین دلیل باید پایگاه داده خودتان را بسازید و هیچ  وقت از ارسال خبرنامه برای مشتریان دست نکشید.
موج صدا
همه ما بخش عمده ای از ۲۴ ساعت از زمان یک شبانه روز را به صفحه ها خیره شده ایم. برای همین فکر می کنیم تبلیغات تصویری موثرترین است. اما آنچه از خودمان جدا نمی کنیم و به طور پیوسته با آن در ارتباطیم،‌ هدفون هاست. موفقیت کلاب هاوس ثابت کرد صدا تا چه اندازه در تبلیغ موثر است و فروش پادکست ها و موزیک ها هم همین نکته را تایید می کند. بنابراین برای معرفی و تبلیغ کسب وکارتان، روی صدا فکر کنید. در سال ۲۰۲۱ سرمایه گذاری شرکت های بزرگ روی فناوری های صدا  افزایش یافت و شما هم در کسب وکار کوچک و متوسط خودتان، نباید از این فرصت غفلت کنید.
حمایت از برند
بدون تردید حامیان برندها و اینفلئونسرها یکی از فرصت های استراتژیک کسب وکارها  برای جلب اعتماد مشتریان و مخابره پیام ما به بازار است. با افراد صاحب نفوذ در کسب وکارتان ارتباط بگیرید، این به اعتبار کسب و کار شما اضافه می کند. آن ها کسب وکار شما را به شبکه ارتباطات خود معرفی می کنند و این فرصتی بی نظیر برای ساخت ارتباطات بلند مدت با شبکه ای از افراد موثر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن