اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

شاخص کل صعودی شد

شاخص کل بازار سرمایه امروز با رشد بیش از ۱۷ هزار واحد به کانال ۹۸۷ هزار واحد رسید. کمترین میزان رقم شاخص کل در معاملات دوازدهمین روز خردادماه ۹۷۱ هزار و ۲۱۴ واحد بود. بازدهی ۱.۷۰ درصدی شاخص کل بازار سرمایه پس از معامله ۹.۲۸۸ سهم به ارزش ۷۰.۱۲۰.۱۵۱ میلیون ریال حاصل شد. امروز هم چنین شاخص کل هم وزن ۲ هزار و۶۱۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۰ هزار و ۹۰۳ واحد رسید. کمترین میزان شاخص هم وزن در دوازدهمین روز خردادماه ۳۱۸ هزار و ۳۶۷ واحد و بیشترین میزان آن ۳۲۱ هزار و ۲۳ واحد بود. هم چنین شاخص قیمت به کانال ۲۶۲ هزار واحد و شاخص صنعت هم به رقم ۸۶۳ هزار واحد رسید.
معاملات نمادهای فارس، فملی، اخبار و شپنا بیشترین اثر را در رشد شاخص کل داشته است. نمادهای خساپا، کفپارس و خگستر و خپارس هم مانع رشد بیشتر شاخص کل شده است.
رشد شاخص کل بورس پس از ثبت چند روز ریزش و افت شاخص به زیر یک میلیون واحد انجام شده است. با توجه به استقبال سرمایه گذاران از عرضه های اولیه، دولت وعده داده در هر هفته یک عرضه اولیه در بازار سرمایه انجام شود. معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد اگر بتوانیم ۱۰۰ شرکت را تا پایان سال به صورت عرضه اولیه یا اوراق مشارکت وارد بورس می‌کنیم، گفت: می‌خواهیم هر هفته یک اتفاق خوب در بورس بیفتد و هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس پذیرش شود یا هر هفته اوراق یک شرکت منتشر شود. سعید زرندی گفت می‌خواهیم هر هفته یک اتفاق خوب در بورس بیفتد و هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس پذیرش شود یا هر هفته اوراق یک شرکت منتشر شود اما به شرط اینکه هم شرکت‌های تولیدی آماده باشند و هم بورس همراهی لازم را داشته باشد.
به گفته زرندی« بدین منظور ۳ هزار و ۸۰۰ شرکت را هدفگذاری کرده‌ایم که ۱۴۸ شرکت در فراخوان و گام اول اعلام آمادگی کرده اند و ان شالله این جلسه آغاز یک حرکت جدید در تولید کشور خواهد شد و اگر بتوانیم ۱۰۰ شرکت را تا پایان سال به صورت عرضه اولیه یا اوراق مشارکت وارد بورس کنیم، تحول عظیمی به وجود آورده ایم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن