اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

شاخص در آستانه ۲ میلیون واحد قرار گرفت

در پایان تیرماه سال جاری، شاخص کل بازار سرمایه در آستانه عبور از مرز دو میلیون واحد قرار گرفت.
شاخص کل بازار سرمایه امروز تا پیش از ساعت ۱۳، از کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد عبور کرد. شاخص کل بازار سرمایه امروز با ثبت بازدهی۳.۱۱ درصدی، به یک میلیون و ۹۲۳ هزار واحد رسید. امروز همچنین شاخص کل هم وزن، با بازدهی ۲.۲۴ درصدی به کانال ۵۱۲ هزار واحد صعود کرد و شاخص قیمت با رشد ۱۵ هزار و ۳۰۳ واحدی به کانال ۵۰۷ هزار واحد رسید. حجم معاملات تا پیش از ظهر امروز به ۴.۰۴۵ میلیون سهم رسید. ارزش معاملات تا پیش از ظهر امروز ۱۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
بازار سهام امروز در پایان با ثبت ۵۹ هزار و ۷۷۰ هزار واحد رشد، در کانال یک میلیون و ۹۲۰ هزار واحد آرام گرفت. امروز نماد شرکت های پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پارس خودرو و ایران خودرو در رشد امروز شاخص کل موثر بوده  است. در مقابل شاخص شرکت های بورس اوراق بهادار، فروشگاه های زنجیره ای افق کورش، آهنگری تراکتورسازی ایران و گروه صنعتی پاکشو، مانع رشد بیشتر شاخص شده است.
رشد شاخص کل با تلاش بیشتر دولت برای عرضه سهام شرکت های دولتی و بسترسازی برای حضور شرکت های خصوصی در بازار سهام  همراه است. روز گذشته معاون اول رییس جمهور در ابلاغیه شرکت های دولتی را موظف کرد ۲۵ درصد از سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کنند. به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، دولت از آغاز سال جاری تا امروز ۴۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی کرده است. هفته گذشته هم  مصوب شد تا دولت در شهریورماه، نسبت به تامین مالی ۳۷ هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه اقدام کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن