اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سیاست های پکن، بیت کوین را نکُشت، قوی تر کرد

سرکوب های دولت چین علیه استخراج رمرارز، بیش از نیمی از دستگاه های استخراج را در آغاز سال جاری خاموش کرد. حالا بررسی ها نشان می دهد صنعت استخراج بیت کوین، توانسته آسیب های ناشی از این سرکوب ها را جبران کند. داده های سایت بلاکچین دات کام نشان می دهد استخراج بیت کوین در ۵ ماه گذشته، ۱۱۳ درصد رشد کرده است.
به گزارش سی ان بی سی، برای مدت ها چین به عنوان اصلی ترین مرکز در صنعت استخراج رمزارز شناخته شده است. تخمین های گذشته نشان می داد ۶۵ تا۷۵ درصد از استخراج بیت کوین در چین انجام می شده است.  اما پس از اجرای تصمیم پکن در محدودیت استخراج رمزارز در ماه می سال جاری، بیش از ۵۰ درصد از هشتریت بیت کوین در شبکه جهانی کاسته شد.  اکنون داده های بلاک چین دام کام می گوید شبکه بیت کوین همه افت ناشی از سیاست های چین را جبران کرده است.
کوین ژانگ، از شرکت فاندری، فعال در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال که به واردات بیش از ۴۰۰ میلیون دلار تجهیزات استخراج رمزارز به آمریکا کمک کرده می گوید بیت کوین برابر حملات چین مقاومت کرده و شبکه از چالش های ناشی از این سیاست ها عبور کرده است.
تحلیل گران می گویند هرچند سیاست های چین باعث شد قیمت بیت کوین بیش از ۳۰ درصد در ماه های گذشته کاهش پیدا کند اما تهدیدهای چین نوعی علامت واضح برای خرید بود. کارشناسان حوزه رمزارزها باور دارند شبکه بیت کوین برابر حملات یک ابرقدرت مقاومت کرده است و اکنون قوی تر از گذشته ظاهر شده است.
بازاریابی سریع بیت کوین یکی از دلایل مقاومت آن برابر فشارهای چین است.. زمانی که نیمی از شبکه بیت کوین در بهار سال جاری میلادی به خاموشی فرورفت، بسیاری از تحلیل گران گفتند به احتمال زیاد دستگاه های استخراج بیشتری در آمریکای شمالی روشن می شود. 
پیش بینی های زیادی درباره روند بازگشت شبکه به رشد سابق انجام شد با این حال، کسی فکر نمی کرد استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی با این سرعت رونق بگیرد. مارشال لانگ، مهندس و از استخراج کنندگان بیت کوین در امریکا به سی ان بی سی می گوید از سرعت بهبود شبکه بیت کوین شگفت زده شده است. او می گوید:« من فکر می کردم بتوانیم تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه به نقطه ای که امروز ایستادیم برسیم. بعضی پیش بینی های دیگر حتی به زمان های دورتری اشاره می کرد».
به گفت ژانگ، از واردکنندگان دستگاه های استخراج بیت کوین به آمریکا،  ایالات متحده زمینه تبدیل این منطقه به قطب تازه استخراج رمزارز را فراهم کرده است. ژانگ می گوید اینجا یک اشتیاق بزرگ برای رشد، ایجاد زیرساخت ها و استفاده از انرژی وجود دارد. شرکت های آمریکایی ظرفیت کافی را دارند و اگر زیرساخت ها به درستی ایجاد شود، استخراج رمزارز در آمریکا در زمان مناسب توسعه پیدا می کند.
در سال ۲۰۱۷، با ریزش بیت کوین، تقاضای زیادی برای ایجاد مزارع استخراج در آمریکا وجود نداشت اما اکنون، فرصت ساخت اکوسیستم استخراج رمزارز در ایالات متحده بیش از همیشه فراهم است.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن