اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ارسال کتاب به بیش از یک هزار و ۸۰۰ شهر ایران

فروش کتاب در پتلفرم های خرید و فروش آنلاین از روش های مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
گزارش دیجی کالا از وضعیت فروش کتاب در شش ماه نخست سال جاری نشان می دهد بیش از یک هزار و ۵۶۳ فروشنده فعال کتاب در دیجی کالا به بیش از یک میلیون خریدار کتاب فروخته اند. دیجی کالا اعلام کرده به یک هزار و ۸۴۲ شهر در کشور کتاب ارسال کرده است. براساس این گزارش ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار کتاب در سال ۱۳۹۹ در این پتلفرم فروش رفته است. هم چنین متوسط رشد سالانه تعداد فروش کتاب از سال ۹۵ تا ۹۹ به ۱۴۴ درصد می رسد. دیجی کالا اعلام کرده  نزدیک به ۹۰ درصد از سهم فروش کتاب در دیجی کالا به ناشران و کتاب فروشی ها تعلق دارد.
آمارها نشان می دهد بیشتر خریداران کتاب  از دیجی کالا ۳۱ تا ۴۰ سال سن دارند. این گروه سنی بیش از ۴۰ درصد از کتاب ها از دیجی کالا را خریده اند. کمتر از ۲۰ ساله ها، و ۵۱ سال به بالا، سهم کمتری در خرید کتاب از این پتلفرم را دارند. هم چنین ۶۱ درصد خریداران کتاب از این پتلفرم را آقایان و ۳۹ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.
رده بندی استانی نشان می دهد پس از تهران، بیشترین میزان خرید کتاب از پتلفرم دیجی کالا در استان های البرز، گیلان، یزد، مازندران، قم، سمنان و قزوین، اصفهان، زنجان، کرمانشاه و بوشهر انجام شده است. استان سیستان و بلوچستان، کردستان، کهکیلویه و بویر احمد و گلستان در رده های پایانی قرار گرفته اند.
گزارش دیجی کالا از رفتار خریداران کتاب در این پتلفرم در سال ۹۹ نشان می دهد تنها یک مشتری در این سال ۱۹ هزار و ۹۰۶ کتاب خریده اس تکه ارزش ریالی آن به ۴۸ میلیون تومان می رسد. هم چنین تنها در یک سفارش ۸۱۳ کتاب در این پتلفرم خریداری شده است.  کتاب ۱۹۸۴ نوشته جورج اول، دومین کتاب پرفروش در پتلفرم دیجی کالا در سال ۹۹ و شش ماه نخست سال جاری است. این کتاب با ترجمه صالح حسینی،  بیش از ۳۱ هزار نسخه فروش رفته است. کتاب تختخوابت را مرتب کن، با ۳۷ هزار و ۷۸۰ نسخه فروش، در جایگاه نخست است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن