اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سرمایه گذاری اینتل آمریکایی در دو استارت آپ چینی

شرکت اینتل باوجود بالا رفتن سطح  تنش های مربوط به فناوری در چین، در شرکت های تولیدکننده تراشه در این کشور سرمایه گذاری می کند. به گزارش رویترز، اینتل کپتال، بازوی سرمایه گذاری شرکت اینتل، در دو استارت آپ فناوری محور چینی  سرمایه گذاری کرده است.
این سرمایه گذاری در حالی انجام می شود که تنش های سیاسی و تجاری بین چین و ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است. به ویژه که دولت ترامپ نگاه مثبتی به محصولات فناورانه تولید شده در چین ندارد و بارها هوآوی را به جاسوسی برای دولت چین متهم کرده است.
پروپلاس یکی از استارت آپ های چینی که اینتل در آن سرمایه گذاری کرده، سازنده نرم افزارهای EDA است که برای طراحی تراشه پیش از ساخت از آن استفاده می شود. بیشتر شرکت های بزرگ سازنده محصولات نیمه رسانا از آمریکا تغذیه می شوند اما فیوجیان، جنوبی ترین استان چین در تامین مواد اولیه شرایط خوبی دارد.
دولت چین برای کمک به صنایع نیمه رسانای داخلی در این کشور متعهد به پرداخت میلیاردها دلار تسهیلات شده است چراکه توسعه این صنعت برای پیشی گرفتن از دیگر کشورهای فعال در این زمینه از جمله کره جنوبی، آمریکا و ژاپن ضروری است. این حمایت ها با توجه به تحریم های آمریکا علیه هوآوی بیشتر هم می شود چراکه آمریکا شرکت های تامین کننده هوآوی در خاک خود را از همکاری با این شرکت چینی منع کرده است.
شرکت اینتل از مدت ها پیش در استارت آپ های چینی و دیگر شرکت های تولیدکننده تراشه در سراسر جهان سرمایه گذاری می کند.  
سرمایه گذاری اینتل در دو استارت آپ چینی برای تولید تراشه چند روز پس از انتشار نامه مدیرعامل اینتل باب سوآن به وزارت دفاع آمریکا خبری شده است. باب سوآن از آمادگی اینتل برای ساخت یک واحد تولیدی تراشه در ایالات متحده آمریکا با هدف تضمین رهبری فناورانه این کشور در جهان نوشته بود.  
صنعت نیمه رسانا در توسعه فناوری امروز نقش مهمی ایفا می کند. از محصولات این صنعت در گوشی های همراه، تبلت ها، رایانه ها، رادیوها و دیگر تجهیزات مخابراتی و رسانه ای استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن