اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

انگلستان هم مسیر هوآوی را مسدود کرد

نصب تجهیزات ۵g هوآوی در انگلستان از ماه سپتامبر آینده ممنوع است. روز گذشته، انگلستان برنامه های خود را برای حذف شبکه ۵g هوآوی اعلام کرد. براین اساس تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، شرکت های مخابراتی انگلیسی باید نصب تجهیزات این شرکت چینی را متوقف کنند.
سی ان بی سی نوشت تلاش انگلستان برای توقف نصب تجهیزات هوآوی با فشار ایالات متحده آمریکا برای محدود کردن استفاده از تجهیزات مخابراتی چینی انجام می شود. ایالات متحده آمریکا ادعا کرد تجهیزات مخابراتی هوآوی، این شرکت چینی، برای دولت کمونیست چین جاسوسی می کند. هوآوی این اتهام را رد کرده است.
مقامات انگلستان در ماه جولای سال جاری میلادی اعلام کردند اپراتورهای تلفن همراه در انگلستان مجبورند از پایان سال ۲۰۲۰، خرید تجهیزات از شرکت هوآوی را متوقف کنند. هم چنین آن ها موظف شده اند تا سال ۲۰۲۷،  همه تجهیزات هوآوی را از زیرساخت های خود خارج کنند.
هم چنین مقامات انگلیسی برای رساندن سهم هوآوی از بازار ۵g در این کشور به صفر برنامه ریزی کرده اند. انگلستان می خواهد ۲۵۰ میلیون پوند معادل ۳۳۳ میلیون دلار اعتبار به تنوع بخشی به زنجیره تامین ۵g اختصاص دهد و ژاپن یکی از گزینه های توسعه شبکه مخابراتی در انگلستان است.
شرکت هوآوی پیشتر اعلام کرده بود محدودیت فعالیت این شرکت در انگلستان می تواند توسعه اینترنت پرسرعت در انگلستان را برای چند سال به تاخیر بیندازد با این حال انگلستان در کاهش استفاده از تجهیزات مخابراتی چینی، مصمم تر از همیشه به نظر می رسد. انگلستان باور دارد استفاده از تجهیزات مخابراتی هوآوی، تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور است.
غیر از انگستان دیگر کشورهای اروپایی هم با هشدار آمریکا، در مسیر کاهش همکاری های مخابراتی با شرکت هوآوی قرار گرفته اند. هوآوی اکنون بزرگترین شرکت مخابراتی جهان است که با روی کار آمدن دولت ترامپ، با چالش های عمده از جمله تحریم در خرید تجهیزات با فناوری بالا از شرکت های آمریکایی دست و پنجه نرم می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن