اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سال دشوار هوآوی

درآمد شرکت هوآوی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۸ درصد رشد کرده است. پیش بینی وضعیت این شرکت در سال ۲۰۲۰ دشوار است. به گزارش رویترز، شرکت فناوری محور هوآوی، بزرگترین تولیدکننده محصولات مخابراتی در روز سه شنبه اعلام کرد درآمد کامل سال جاری میلادیِ این شرکت ۱۸ درصد رشدکرده و به ۸۵۰ میلیارد یوآن معادل ۱۲۱.۷۲ میلیارد دلار رسیده است. این میزان رشد کمتر از پیش بینی های قبلی شرکت از درآمد سال ۲۰۱۹ است و نشان می دهد چالش های هوآوی با ایالات متحده آمریکا در فروش محصولات به شرکت های آمریکایی و خرید بعضی قطعات از این شرکت ها شرایط را برای این شرکت دشوار کرده است.
بزرگترین تولیدکننده سخت افزارهای مخابراتی و دومین تولیدکننده تلفن های همراه هوشمند در جهان در ماه می سال ۲۰۱۹ از کار با شرکت های آمریکایی منع شده است. بزرگترین ضربه برای هوآوی منع همکاری گوگل، تامین کننده سیستم عامل اندروید برای تلفن های هوشمند این شرکت بود.
دولت آمریکا ادعا کرده تجهیزات مخابراتی هوآوی تهدیدی برای امنیت ملی کشورهاست چراکه دولت چین می تواند از این تجهیزات برای جاسوسی استفاده کند. هوآوی چندین بار این ادعا را رد کرده است.
به گفته مدیران هوآوی، سال آینده میلادی برای این شرکت چینی سخت تر خواهد بود. در سال ۲۰۱۸ درآمد شرکت ۱۹.۵ درصد رشد کرد و در سال ۲۰۱۹، این میزان به ۱۸ درصد رسید. در سال ۲۰۲۰ که پیش بینی وضعیت شرکت در آن دشوار است،  میزان جهش درآمد این شرکت کاهش پیدا می کند هرچند شرایط هوآوی در سال آینده میلادی مبهم است.
هوآوی در سال ۲۰۱۹، ۲۴۰ میلیون تلفن همراه هوشمند فروخته است. میزان فروش تلفن های هوشمند هوآوی در این سال ۲۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد کرده است. هوآوی تلاش می کند سیستم عامل خود را برای تلفن های همراه طراحی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن