اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رقابت داغ تحویل دهندگان غذا

تاکسی یاب اینترنتی بولت اعلام کرد ۶۰۰ میلیون یورو معادل ۷۱۳ میلیون دلار سرمایه تازه جذب کرده است. این شرکت قصد دارد با جذب این سرمایه جدید، بخش تحویل آنلاین غذا را تقویت کند.
مدیرعامل بولت، مارکوس ویلیج گفت:«ماموریت این شرکت این است  که سفرهای شهری مقرون به صرفه و پایدار را برای مردم فراهم کند. ما امروز برای آینده ای تلاش می کنیم که در آن، مردم مجبور به خرید ماشین، تحمل ترافیک و آلودگی هوا نباشند و از وسایل نقلیه درخواستی در زمان نیاز استفاده کنند».
تاکسی یاب بولت پیشتر به اسم تاکسیفای شناخته می شد. این تاکسی یاب در استونی کار خود را آغاز کرد. این شرکت تا امروز خدماتی غیر از تاکسی یابی را هم به برنامه اش اضافه کرده است که تحویل آنلاین غذا، اشتراک گذاری خودرو، اجاره دوچرخه و اسکوترهای برقی از جمله آن است.
بولت به مشتریانش وعده داده محموله های غذا را در کمتر از ۱۵ دقیقه به دست آن ها برساند. این شرکت خدمات خود را در ۱۰ کشور اروپایی عرضه می کند که رومانی، پرتغال، سوئد و کرواسی از جمله آن است.
تحویل غذا در اروپا، یکی از رقابتی ترین زمینه های کاری برای تاکسی یاب های اینترنتی است. درماه های گذشته، میلیاردها دلار سرمایه از محل سرمایه گذاری جسورانه به استارتاپ هایی با این زمینه کاری سرازیر شده است.
یکی از اصلی ترین بازیگران در این زمینه، شرکت ترکیه ای گتیر است که ارزش آن به ۷.۵ میلیارد دلار در ژوئن رسید.  
رشد  بولت  به نفع شرکت هایی مثل دایلمر آلمان و صندوق سرمایه گذاری جسورانه کریندام از سوئیس است که از حامیان اولیه آن به شمار می روند. بولت مثل دیگر شرکت های تاکسی یاب اینترنتی، پس از همه گیری کرونا با کاهش درآمد رو به رو شد. اما با لغو قرنطینه این شرکت توانست خیلی زود به رشد قابل توجهی برسد. تعداد کاربران بولت به ۷۵ میلیون کاربر می رسد و خدمات این شرکت در ۴۵ کشور عرضه می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن