اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

حضور ۲۰ استارت آپ ایرانی در جیتکس ۲۰۲۰

نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۰، از امروز ۱۶ آذرماه در فضایی بالغ بر ۱۰۰ هزار متر مربع و با مشارکت بیش از ۷ هزار شرکت از سراسر جهان کار خود را در دوبی آغاز کرد. این نمایشگاه هر سال در مهرماه برگزار می شد اما در سال ۲۰۲۰، همه گیری کرونا، برگزاری این نمایشگاه را به تاخیر انداخت.
رییس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران اعلام کرد همه پروتکل های بهداشتی در فضای در نظر گرفته شده برای نمایشگاه رعایت می شود. به گفته محمدرضا طلایی با وجود محدودیت هایی که دولت امارات متحده عربی برای صدور ویزا در یک ماه گذشته در نظر گرفت، شرکت های ایرانی توانستند برای حضور در این رویداد، روادید دریافت کنند.
امسال، ۲۰ استارت آپ ایرانی در جیتکس ۲۰۲۰ در دوبی حاضر شده اند. هم چنین ۲۹ شرکت ایرانی هم در این نمایشگاه، مذاکره با شرکت های خارجی و سرمایه گذاری مشترک را پیگیری می کنند.
در سال گذشته، جیتکس ۲۰۱۹، با حضور ۴۵۰۰ شرکت به نمایندگی از ۱۴۰ کشور جهان برگزار شد. در آن دوره، ۱۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه جیتکس حاضر شدند.
نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات موسوم به جیتکس، در سال جاری میلادی در حالی برگزار می شود که همه گیری کرونا اثربخشی استارت آپ ها در  بازارهای مختلف را تغییر داده است. به گزارش موسسه مکنزی، با همه گیری کرونا سازگاری مشتریان و کسب وکارها با اقتصاد دیجیتال بیشتر شده است، به طوری که اقتصاد دیجیتال یک مسیر پنج ساله را در هشت هفته طی کرده است. استارت آپ های برگزاری وبینار، تسهیل دورکاری، تحویل مرسوله، سرگرمی و آموزش با همه گیری کرونا رونق گرفته است.
نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۰ در شرایطی برگزار می شود که بسیاری از نمایشگاه‌های بین المللی در سراسر جهان یا لغو شدند یا با استفاده از فن آوری‌های جدید به شکل مجازی برگزار شدند. محدودیت برگزاری نمایشگاه ها با توجه به همه گیری کرونا در ایران هم اعمال شده است. 
 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن