اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ثبت افت در همه بازارها

شاخص کل بازارسرمایه نخستین روز هفته را با افت ۴ هزار و ۵۹۷ واحدی آغاز کرد. شاخص کل امروز درحالی به بازدهی ۰.۲۷- درصد رسید  که در پایان هفته گذشته، به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بازگشته بود. سقوط شاخص کل به کانال یک میلیون و ۶۹۹ واحد در روز شنبه، نتیجه معامله ۱۲.۶۹۱ میلیون سهم به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان بود. امروز هم چنین شاخص کل هم وزن، با افت ۲ هزار و۴۷۷ واحدی در کانال ۴۲۷ هزار واحد قرار گرفت و شاخص قیمت هم یک هزار و ۲۰۵ واحد ریخت و به کانال ۴۴۵ هزار واحد رسید.
امروز معامله نماد شرکت های بانک ملت، مخابرات ایران، ایران خودرو، س.نفت و گاز پارسیان، شرکت ارتباطات همراه، سایپا، گروه مدیریت امید و مبین انرژی خلیج فارس زمینه ساز ریزش شاخص کل شد و در مقابل معاملات فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، گسترش نفت و پاز پارسیان و معدنی و صنعتی چادرملو، مانع افت بیشتر شاخص کل شد.
قیمت دلار و یورو هم امروز کاهش یافت. قیمت دلار در صرافی های بانکی به ۲۶ هزار و ۴۰۰ برای خرید از مردم و ۲۶ هزار و ۵۰۰ برای فروش رسید. هر اسکناس یورو هم در صرافی های بانکی ۳۱ هزار و ۱۵۰ تومان برای خرید از مردم و ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان برای فروش به مردم اعلام شده است. صرافی ملی امروز نرخ حواله درهم را ۵۷.۲۴۰ تومان و نرخ حواله ای یورو را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد.
هم چنین قیمت سکه تا ظهر امروز به ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به پایان هفته گذشته ۵۰ هزار تومان کاهش را نشان می دهد. قیمت نیم سکه هم امروز ۶ میلیون و ۸۰۰ تومان بود که نسبت به دو روز پیش بدون تغییر مانده است. نیم سکه هم امروز در بازار ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شده است.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن