اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ثبات قیمت دلار

شاخص کل بازار سرمایه که دیروز بیش از ۴۵۰۰ واحد ریزش کرده بود، امروز ۳۸۵.۴۹ واحد رشد کرد و از جبران سقوط روز گذشته بازماند. شاخص کل بازار سرمایه در سومین روز پس از اعلام خبر افزایش قیمت بنزین را در کانال ۳۰۱ هزار واحد آغاز کرد و با رشد ۰.۱۳ درصدی به ۳۰۲ هزار و ۷۲۶  واحد رسید. امروز ۲.۱۵۱ میلیون سهم در ۲۴۸.۶۱۲ معامله، مورد داد و ستد قرار گرفت. ارزش این معاملات ۱۱.۰۹۳.۱۶۷ میلیون ریال برآورد شده است.
بررسی وضعیت خرید و فروش سهام شرکت ها نشان می دهد، شاخص کل رشد امروز را مدیون نمادهای بانکی و پتروشیمی هاست.  
معامله سهام  بانک ملت، ایران خودرو، پالایش نفت تبریز، پتروشیمی پارس، پتروشیمی نوری، بانک تجارت، پتروشیمی پردیس و بانک صادرات به رشد شاخص کل کمک کرد و در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، بانک پارسیان، مپنا و فولاد مبارکه مانع رشد بیشتر شاخص کل شد.
نرخ سکه امامی امروز ۷۵ هزار تومان کاهش یافت و به ۴ میلیون و ۱۹۶ تومان رسید. سکه بهار آزادی هم ۳۰ هزار تومان ارزان شده و به ۴ میلیون و ۱۹۹ تومان رسید و قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر باقی ماند. در معاملات تک فروشی، سکه امامی با ۷۲ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، ۴ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان داد و ستد شد و قیمت سکه بهار آزادی هم با ۳۰ هزار تومان افت، به ۴ میلیون و ۲۰۵ تومان رسید.
قیمت دلار که در چند روز گذشته روند افزایش را در پیش گرفته بود، امروز ثابت ماند. هرچند قیمت انواع ارزها اندکی افزایش یافت اما قیمت خرید دلار در صرافی های مجاز بانکی ۱۱ هزار و۸۰۰ تومان  و قیمت فروش ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان که عدم تغییر قیمت نسبت به روز گذشته را نشان می دهد. قیمت یورو هم در بازار آزاد به ۱۳ هزار و ۱۰۴ تومان رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن