اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

توجه واشنگتن به غول های فناوری

غول های فناوری دوباره مورد توجه واشنگتن قرار گرفتند. روز جمعه، جو بایدن رییس جمهور آمریکا در فرمان  خود به کمیسیون تجارت فدرال و وزارت دادگستری این کشور خواست، به قوانین موجود یا وضع قوانینی تازه اشاره کرده که می تواند بر بازار کار غول های فناوری در آمریکا اثر بگذارد.
بایدن از کمیسیون تجارت فدرال خواسته قوانین محدودکننده تازه ای را در زمینه ادغام شرکت ها ایجاد می کند. با اجرای این قوانین ادغام شرکت های کوچکتر با شرکت های بزرگتر در آمریکا سخت تر انجام می شود  که نمونه آن، ادغام فیس بوک با اینستاگرام و واتس آپ است.
هم چنین این قوانین می تواند استفاده از داده های مشتریان برای ایجاد محصولات رقابتی را برای شرکت های بزرگ سخت تر کند که نمونه آن، اتهامی است که درباره فروشندگان ثالث به آمازون زده شده است.
دستورهای کمیسیون تجارت فدرال ووزارت دادگستری از قوانین ضد انحصاری برای محدود کردن ادغام های بدی که در دولت گذشته انجام شده، استفاده می کند. به نظر می رسد این قوانین بیش از دیگر شرکت ها به آمازون و فیس بوک فشار می آورد.
هرچند دولت بایدن به طور مشخص به فیس بوک و آمازون اشاره نمی کند اما به گزارش یاهو، ادغام فیس بوک و واتس آپ از جمله ادغام های بدی است که  منظور دولت است.
کمیسیون تجارت فدرال  در هفته گذشته شکایتی را علیه فیس بوک تنظیم کرده بود. این دادخواست در هفته گذشته در دادگاهی در ناحیه کلمبیا رد شده است اما به این کمیسیون مهلت داده شده تا دادخواست خود را در ۳۰ روز آینده اصلاح ودوباره به جریان بیندازد.
علاوه بر فیس بوک، آمازون هم از شرکت هایی است که به نظر می رسد کمیسیون تجارت فدرال با توجه به قوانین ضدانحصار آن را زیر ذره بین گذاشته است. آمازون متهم است از داده های فروشندگان ثالث که از طریق پتلفرم های تجارت الکترونیک این شرکت به دست آمده برای توسعه محصولات رقابتی خود استفاده کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن