اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تغییر رنگ برندها شدنی است؟

تصمیم دارید دستی به سر و روی وب سایت بکشید و رنگ برندتان را تغییر دهید؟ سال ۲۰۲۲ فرصت خوبی برای انجام این تغییر است. جهان می رود تا از شر همه گیری کرونا خلاص شود و تعداد کسب وکارهایی که می خواهند برای جلب نظر مشتریان، تغییرهایی در ظاهر کسب وکار ایجاد کنند کم نیست. با این حال کار تغییر ظاهر برندها و رنگ و رخ وب سایت ها کاری است که باید با در نظر گرفتن جزییات زیادی انجام شود. اما چرا رنگ وب سایت ها به این اندازه مهم است؟ به گزارش سایت سوشال مدیا ۸۵ درصد از مشتریان می گویند رنگ نقش مهمی در آنچه آن ها می خرند، ایفا می کند. رنگ ها به طور متوسط ۸۰ درصد در شناسایی برندها اثر دارند. سهم اثر رنگ ها در پذیرش یا رد محصولات ۶۰ درصد گزارش شده است.
پاسخ های مشتریان و  اثرات روانی رنگ ها نکاتی است که دانستن آن به طراحی بهترین برند و ایجاد بهترین تغییر کمک می کند. یکی از بهترین راه ها برای اینکه بدانید تغییر رنگ برند و وب سایت یک کسب وکار تا چه اندازه در فروش و بهبود ارتباط با مشتریان اثر دارد، بررسی تجربه دیگر برندهاست.
هر رنگی در برندها معرف چه نکاتی است و برندهای بزرگ چه رنگی اند؟  رنگ سبز، معرف سلامت، ثروت و طبیعت است که به طور معمول در برندهای شرکت های تولید محصولات غذایی ارگانیک یا شرکت های مربوط به محیط زیست دیده می شود.
رنگ نارنجی که در برند شرکتی مثل آمازون هم وجود دارد، معرف اشتیاق، خلاقیت و دوستی است. صورتی که شرکت لیفت آن را برای برند خود انتخاب کرده، نماد احساس، و معصومیت است. رنگ آبی که برندهایی مثل اورال بی و دل را با آن شناسایی می کنیم، معرف اطمینان، امنیت، ثبات، صلح و آرامش است.
رنگ خاکستری که در برند شرکت هایی مثل بنز، بوش و اپل می بینیم، نماد آرامش، منطق و بی طرفی است. رنگ بنفش  که در برند شرکت هایی مثل قطری ایروی خودنمایی می کند، نماد ثروت، خرد، موفقیت و سلطنت است. رنگ قرمز در که در برندهای معروفی مثل هاینز، اچ اند ام و کوکاکولا دیده می شود، نماینده هیجان، انرژی، فوریت و خطر است. رنگ زرد که سال هاست برند مک دونالد را با آن به یاد می آوریم، معرف جوانی و خوش بینی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن