اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تسهیل حضور کسب و کارهای نوپا در فرابورس

ثبت عملکرد منفی بورس در آبان ماه و سقوط از آستانه دو میلیون واحد به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در این ماه، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را از حضور در بازار سرمایه منصرف نکرده است. پس از انتشار خبر عرضه سهام تپسی در فرابورس، مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان روی تابلوهای بورس خبر داد.
 به گفته محمد مرفوع، سه شرکت دانش بنیان مراحل پذیرش در فرابورس را پشت سر گذاشته اند و آماده درج در تابلوهای اول و دوم فرابورس هستند. این سه شرکت از بین ۲۰۰ شرکت دانش بنیان برای پذیرش در فرابورس آماده شدند.
براساس آماری که مرفوع اعلام کرده، اکنون نام ۴۰ شرکت دانش بنیان روی تابلوی بورس است و حضور تپسی به عنوان مشوقی در زمینه پیوستن شرکت های دانش بنیان به بازار سهام عمل می کند.
مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره راه اندازی تابلوی جدید در فرابورس برای شرکت های دانش بنیان گفت. مرفوع گفت این بازار برای کمک به پذیرش تعداد بیشتری از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی راه اندازی می‌شود. برای رسیدن به این هدف ، شرایط ساده تری برای این بازار در نظر گرفته شده است. این بازار به عنوان یک تابلوی جدید در فرابورس شکل می‌گیرد و شرکت ها برای حضور روی تابلوی جدید فرابورس باید پذیرش شوند.
کمترین سرمایه ثبتی برای پیوستن  شرکت های دانش بنیان به فرابورس ۱۵ میلیارد تومان است اما در تابلو جدید این شرط حذف شده است تا شرکت ها با سرمایه کمتر وارد بازار شوند.
ورود شرکت های دانش بنیان به بازار سهام می تواند به شفافیت هر چه بیشتر این شرکت ها کمک کند. در نیمه نخست سال جاری تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور از مرز ۵ هزار شرکت عبور کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن