اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

بازار تغییر کرده و تفکر بازاریابان هم باید همراه با این تغییر، تکامل پیدا کند. مشتریان امروز، اطلاعات را در انواع پتلفرم های رسانه های اجتماعی با سرعتی غیرقابل پیش بینی به اشتراک می گذارند و به سختی تحت تاثیر بازاریابان قرار می گیرند. تعامل و ارتباطات ایجاد شده توسط مصرف کنندگان بر نحوه هدفگیری بازارها بر نحوه خلق و ارائه محصولات اثر خواهد گذاشت. همزمان با رشد چشم گیر کاربرد ابزارهای مرتبط با شبکه های اجتماعی توسط بازاریابان، میزان استفاده از فناوری هم افزایش یافته است. پتلفرم های شبکه های اجتماعی این فرصت را در اختیار کاربران قرار می دهند که با اخبار روز همراه و همگام شوند، دغدغه های خود را ابراز کنند، نظرات خود را بیان کنند و با دیگران ارتباط داشته باشند.
یکی از اصلی ترین زمینه های عملکردی رسانه های اجتماعی، جنبه مالی آن است. استفاده از شبکه های اجتماعی برای شرکت های کوچک و متوسط، هم مقرون به صرفه است. هزینه های بازاریابی، خدمات به مشتریان و حتی هزینه های استخدام کارکنان با کمک رسانه های اجتماعی کاهش پیدا می کند. از طرف دیگر، براساس نتاج به دست آمده از تحقیقات، استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از کانال های بازاریابی و تبلیغات، در تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط نقش موثری دارد چراکه آن ها با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانند مخاطبان را به خرید تشویق کرد، ترافیک بیشتری روی وب سایت ایجاد کنند و به درآمد بیشتری برسند.
تحقیقات ثابت کرده جوامع مجازی و آنلاین گونه ای از تعامل اجتماعی را اشاعه می دهند که منجر به تشویق افراد به خرید بیشتر خواهد شد. اثرگذاری مشتریان بین آن دسته از افرادی که شاید نقاط مشترک زیادی دارند، افزایش پیدا می کند چراکه آن ها برای نظرات دیگران در مورد برندها ارزش خاصی قائلند.
یک پژوهش ایرانی پیامدهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای شرکت های کوچک و متوسط را بررسی کرده است. توسعه بازار و تامین مالی شرکت، خلق ارزش، برندینگ، ارتباط بلندمدت و دوسویه با مخاطب از پیامدهای عمده تبلیغات کسب وکارها در شبکه های اجتماعی است. یافته های این پژوهشگران نشان می دهد تبلیغات بر توسعه بازار و تامین مالی شرکت ها اثر مثبت و معناداری دارد.  
برای مطالعه بیشتر مقاله «اثر تبلیغات در شبکه های اجتماعی بر تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط» را بخوانید. این مقاله در بهار ۱۴۰۰ در نشریه اقتصاد مالی منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن