اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تبدیل رویا به واقعیت

استارت آپ «نقاشیم»، با موضوع تبدیل نقاشی های کودکان ایران زمین به محصولات هنری واقعی ایجاد شده است. در این استارت اپ نقاشی کودکان به محصولاتی مثل کتاب بازی نمدی، کوسن مبل، فرش، پک پیکسل، عروسک پارچه ای، پازل، تیشرت، لیوان و مجسمه تبدیل می شود. با این حال «نقاشیم» ادعایی بیش از این دارد. در «نقاشیم»، نقاشی کودکان از فیلتر روانشناسان عبور می کند و براساس ارزیابی این روان شناسان، به والدین درباره نقاشی کودک مشاوره داده می شود. هم چنین «نقاشیم» تلاش کرده با استفاده از افراد کم درآمد و نیازمند در گروه تولید محصولات هنری و هم چنین ارتباط با مجموعه هایی مثل محک، به مسئولیت اجتماعی  عمل کند.
به نظر می رسد در بازار ۱۸ هزار میلیارد تومانی هدیه کودک در ایران، فرصت های خوبی برای «نقاشیم» فراهم است. با این حال «نقاشیم» اعلام کرده دو دهک بالای جامعه را به عنوان بازار هدف انتخاب کرده است چراکه فرایند تولید  محصولات در «نقاشیم» برای هر سفارش جداگانه و خاص است و قیمت محصولات نسبت به دیگر اسباب بازی ها در بازار بیشتر است.
موسس «نقاشیم» در گفت وگو با مجله شنبه، در این باره گفت: «ما بخشی از بازار را هدف قرار داده‌ایم،  که دو دهک بالای جامعه است و چیزی حدود ۵.۲ میلیون نفر را در تهران شامل می‌شود‌ و در کشور این عدد ضریب ۷  می‌خورد و ما در تلاشیم که حدود ۱۰ درصد این بازار را طی ۲ سال پوشش دهیم».
حمید فرضی، موسس این استارت آپ گفت: «با توجه به مخاطبی که داریم و با توجه به تحقیقاتی که انجام دادیم، متوجه شدیم که مخاطب ما قشر بالای جامعه است و مدل قیمت‌گذاری ما ثابت است؛ یعنی فرقی نمی‌کند که بچه چه نقاشی‌ای کشیده ‌و برای همه نقاشی‌ها یک قیمت ثابت داریم.قیمت محصولات ما به طور متوسط ۹۳ هزار تومان است‌ و با بازخوردی که از مخاطبان دریافت کرده‌ایم، تقریبا اکثر مخاطبان از کار راضی بوده‌اند و حتی محصولات را به صورت دکوراتیو استفاده می‌کنند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن