اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بورس به مدار رشد بازگشت

پس از دو روز بازدهی منفی، بورس تهران به مدار رشد بازگشت. امروز ۲۹ اردی بهشت ماه شاخص کل بازار سرمایه تا پیش از ظهر امروز به بازدهی ۲.۳۳ درصدی رسید و رشد ۲۲ هزار و ۵۳۶ واحدی را ثبت کرد. بازار سهام امروز کار خود را در کانال ۹۷۸ هزار واحد آغاز کرده بود که تا پیش از ظهر تا کانال ۹۹۳ هزار واحد هم ارتفاع گرفت. شاخص کل هم وزن هم با رشد۲.۲۶ درصدی به کانال ۳۱۳ هزار واحد صعود کرد. شاخص قیمت از کانال ۲۶۰ هزار واحد به ۲۶۴ هزار واحد رسید و شاخص صنعت رشد ۲۰ هزار واحدی را ثبت کرد و کانال ۸۶۶ هزار واحد را هم لمس کرد. بورس امروز درحالی سبزپوش شده است که در روز شنبه، نخستین روز هفته جاری به زیر یک میلیون واحد سقوط کرد و در روز یکشنبه بیش از ۲۰ هزار واحد افت کرده بود.
معامله نماد شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، ملی صنایع مس ایران، مپنا، پتروشیمی پارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت اصفهان شاخص کل را تقویت کرده است و در مقابل معامله نماد شرکت های فولاد مبارکه، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی خارک مانع رشد بیشتر شاخص شده است.
رشد امروز بازار سرمایه با سبزپوشی همه بازارها همراه است. امروز قیمت دلار، یورو، سکه و بیت کوین هم افزایش یافته است. نرخ هر یک اسکناس دلار در صرافی های بانکی که روز گذشته وارد کانال ۱۷ هزار تومان شده بود، امروز به ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. صرافی ملی نرخ خرید هر اسکناس یورو را هم ۱۸ هزار و ۵۰۰ و نرخ فروش را ۱۸ هزار و ۶۰۰ اعلام کرده است.
قیمت هر قطعه سکه امامی هم در بازار به هفت میلیون و ۴۲۴ هزار تومان تا پیش از ظهر امروز رسیده است و هر قطعه سکه بهار آزادی، ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.
در بین ارزهای مجازی، ارز پرچمدار بیت کوین امروز با رشد ۲.۶۵ درصدی قیمت به ۹ هزار و ۷۷۵ دلار رسید که معادل ۱۶۸ میلیون تومان با نرخ دلار ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان در سامانه سناست.
رشد قیمت ارز و سکه در بازار امروز درحالی ادامه یافته که رییس کل بانک مرکزی از بازگشت ثبات به بازارها خبر داده است. همتی عامل اصلی در رشد نرخ ارز را همه گیری کرونا، تعطیلی سه ماهه کسب وکارها، کاهش قیمت نفت و تهدیدهای آمریکا دانسته که انتظارات تورمی را به شدت بالا برده است. همتی در این باره وعده بهبودی داده است.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن