اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بورس بر مدار رشد

نرخ فروش دلار امروز در بازار آزاد به ۱۳ هزار و ۲۰۰ و نرخ خرید به ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. صرافی ملی امروز نرخ خرید اسکناس سبز و آبی آمریکایی را ۱۲ هزار و ۸۷۰ و نرخ فروش را ۱۲ هزار و ۹۷۰ اعلام کرد. شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز هم نرخ دلار را ۱۲ هزار و ۹۷۰ تومان اعلام کرد که قیمت آن نسبت به هفته گذشته پایین تر است. نرخ یورو در بازار آزاد براساس اعلام صرافی ملی ۱۴ هزار و ۲۵۰ است. تحلیل گران پیش بینی می کنند با توجه به افزایش معاملات فیزیکی طلا در موسسات مالی خارجی در پایان سال جاری میلادی، رشد قیمت سکه و طلا با توجه به افزایش نرخ هر انس طلا در بازارهای جهانی رشد کند.
قیمت سکه امامی امروز در ساعت ۱۵ به با بیش از ۴ هزار تومان افزایش به ۴ میلیون و ۶۰۹ تمان رسی و سکه بهار آزادی هم ۴ میلیون و ۶۱۴ تومان معامله شد. نرخ نیم سکه ۲ میلیون و ۳۶۸ تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۵۹ تومان و سکه گرمی هم ۹۲۰ هزار تومان معامله شد. در معاملات تک فروشی،  سکه امامی ۴ میلیون و ۶۱۷ تومان، سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۶۲۱ تومان و نیم سکه ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان معامله شد.
شاخص کل بازار سرمایه هم امروز با رشد ۶ هزار و ۵۴۳ واحدی، تا کانال ۳۶۷ هزار واحد ارتفاع گرفت. رشد ۱.۸۱ درصدی شاخص کل ناشی از معامله ۵.۵۷۹ میلیون سهم به ارزش ۳۰ میلیون ریال بود.
مپنا، سرمایه گذاری غدیر، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، گسترش نفت و پاز پارسیان و صنایع مس ایران بیشتر اثر را بر رشد شاخص کل داشته و معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تبریز، شرکت ارتباطات سیار ایران، همکاران سیستم و نیروترانس مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن