اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

دونالد ترامپ شبکه اجتماعی راه انداخت

جهان فناوری از تنش های سیاست بی نصیب نمی ماند. نمونه آن، راه اندازی شبکه اجتماعی توسط دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکاست.
دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا و از معدود روسای جمهور بداقبالی که نتوانست  هشت سال سکان ایالات متحده را به دست بگیرد، روز چهارشنبه از شبکه اجتماعی اش رونمایی کرد. اسم شبکه اجتماعی دونالد ترامپ، truth به معنای حقیقت است.
به گزارش یورونیوز، حساب کاربری دونالد ترامپ از ماه ژانویه در شبکه های اجتماعی مثل توییتر، فیس بوک و یوتیوب مسدود شده است. او در ژانویه سال جاری میلادی متهم شده بود  از پتلفرم های اجتماعی در ایالات متحده آمریکا به نفع شورش ها در پایتخت استفاده کرده است.
ترامپ و هوادارانش باور دارند با شبکه اجتماعی به نام حقیقت در مقابل استبداد غول های فناوری می ایستند. چراکه این شرکت ها از قدرت خود برای خاموش کردن صدای دیگران در آمریکا استفاده می کنند.
گروه رسانه و فناوری ترامپ، این شبکه اجتماعی را راه اندازی کرده است که در آن خدمات ویدیو و پادکست هم عرضه می شود. دونالد ترامپ در زمان رونمایی از این شبکه گفت: «در جهانی زندگی می کنیم که گروه طالبان، حضور پررنگی در شبکه های اجتماعی دارد درحالیکه رییس جمهور مورد علاقه آمریکایی ها ساکت است. این قابل قبول نیست».
پنج نفر از مردم آمریکا در جریان یورش هواداران ترامپ در آخرین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، کشته شدند. شبکه اجتماعی توییتر، حساب کاربری ترامپ را که در آن زمان ۸۹ میلیون دنبال کننده داشت، به دلیل احتمال افزایش خشونت از دسترس خارج کرد.
تا فصل اول سال بعدی میلادی، نسخه بتای شبکه اجتماعی ترامپ در اپل استور در دسترس است و قرار است، در سال ۲۰۲۲، نسخه عمومی این شبکه اجتماعی راه اندازی شود.  truth با شعار گفت وگوی جهانی بدون تبعیض های ناشی از ایدئولوژی های سیاسی کار خود را آغاز کرده است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن