اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

باتری، قهرمان صنعت در دهه های آینده

در یک دهه گذشته افزایش تولید باتری های لیتیومی به کاهش هزینه های ساخت منجر شده و زمینه تولید پایدار وسایل نقلیه برقی و ذخایر انرژی را برای اولین بار در تاریخ فراهم کرده است.
باتری ها در واقع کلید اصلی عبور صنعت از سوخت های فسیلی به شمار می روند و در دهه های آینده نقش های مهم تری ایفا خواهند کرد. تخمین های تحلیل گران نشان می دهد در ده سال آینده بازار ذخایر انرژی  در ایالات متحده آمریکا ۴۲۶ میلیارد دلار برسد و شرکت های شیمی، سازندگان سلول های باتری، شرکت های خودروسازی، شرکت های تولید ابزارهای خورشیدی از کنشگران اصلی این بازار به شمار می روند.
یک موسسه تحقیقاتی به نام یو بی اس تخمین زده که در دهه های آینده هزینه ذخیره انرژی ۶۶ تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کند و همین زمینه رشد بازار را فراهم می کند. به گزارش سی ان بی سی بعضی تغییر و تحولات در اقتصاد جهان زمینه رشد بازار ذخایر انرژی از جمله باتری ها را فراهم می کند. از جمله این تغییرات توجه بیشتر به استفاده از انرژی های پاک و توسعه تولید و استفاده از خودروهای برقی است.
در دهه های آینده باتری ها نقش قهرمان را ایفا می کنند همانطور که اکنون در همه جای جهان می توان انواع لیتیومی آن را یافت. باتری های لیتیومی  برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ مورد استفاده قرار گرفت و بعد برای استفاده از دوربین های دستی سونی در سال ۱۹۹۱ تجاری شد اما اکنون در همه جا از جمله آیفون ها، ابزارهای درمانی و هواپیما و  ایستگاه فضایی بین المللی ردی از این نوع باتری ها وجود دارد. مهم ترین نشانه ای که باتری ها نقش قهرمان اقتصاد در دهه های آینده را بازی می کنند این است که امسال نوبل شیمی به سه دانشمند داده شد که در توسعه باتری های لیتیومی فعالیت می کردند. آکادمی علوم سوئد در ماه اکتبر اعلام کرد جهان پیشرفت های بیشتر در فناوری مرتبط با تولید باتری را انتظار می کشد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن