اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

اپل همه فروشگاه هایش را در چین بست

شرکت اپل به طور موقت همه فروشگاه ها و اداره های خود در چین را می بندد. به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، اپل اعلام کرده که به طور آنلاین فروش محصولات در چین را ادامه می دهد اما همه فروشگاه های عرضه کننده محصولات این شرکت آمریکایی در چین که مبدا شیوع ویروس کرونا بوده بسته می شود. اپل هم چنین اعلام کرده وضعیت را به طور مداوم رصد می کند و در سریع ترین زمان ممکن برای بازگشایی فروشگاه ها اقدام خواهد کرد.
اپل بیشتر محصولات خود را در چین تولید می کند. علاوه بر این، چین بازاری کلیدی برای محصولات اپل است. در دسامبر گذشته ۳.۲ میلیون آیفون به چین صادر شده است. این میزان در دسامبر سال ۲۰۱۸، ۲.۷ میلیون دستگاه بوده است. چین یک منطقه کلیدی برای رشد اپل است، جایی که این شرکت در آن با تولیدکنندگان تلفن های هوشمند ارزان قیمت که با سیستم عامل اندروید کار می کنند، رقابت می کند.
شرکت اپل در روز چهارشنبه یک رکورد تازه از رشد درآمد را پس از محاسبه درآمدها و تخمین فروش در سه ماهه اخیر ثبت کرده است. درآمد اپل با رشد ۹ درصدی به ۹۱.۸ میلیارد دلار رسید که بار اصلی آن را آیفون به دوش کشیده است. درآمد ناشی از فروش مدل های جدید آیفون ۵۵.۹۶ دلار است که رشد ۸ درصدی را نشان می دهد.
تیم کوک، مدیر اپل اعلام کرده «بخش چین بزرگ اپل» که هنگ کنگ و تایوان را هم شامل می شود، در سه ماهه ای که در دسامبر پایان یافت، به مدار رشد بازگشته بود. اپل در سال گذشته بیش از ۷۳ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سراسر جهان به فروش رسانده است. شرکت سامسونگ در همین مدت با فروش ۶۹.۴ میلیون گوشی هوشمند مقام دوم را به خود اختصاص داد. 
با ادامه وضعیت اضطراری در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت سفر به چین، مشخص نیست فروشگاه های اپل در چه زمانی در سرزمین هایی که بازار خوب این شرکت در سه ماهه اخیر بوده، باز شود. کرونا در شرایط کنونی اصلی ترین تهدید برای درآمدهای آتی اپل است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن