اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

اوضاع برای اوبر بهتر است

درآمد اوبر در ماه مارس افزایش یافته که نشان می دهد تقاضا برای خدمات این تاکسی یاب اینترنتی پس از یک دوره دشوار کرونایی افزایش یافته است.
تقاضا برای خدمات تاکسی یابی اوبر در سال گذشته با همه گیری کرونا به شدت کاهش یافت. اعمال قرنطینه و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، از چالش های جدی اوبر در سال گذشته بود. با این حال، در دیگر بخش ها از جمله تحویل غذا، اوبر رکوردهای قابل توجهی را ثبت کرد که باعث زیان این شرکت در سال ۲۰۲۰، کمتر شود.
اوبر اعلام کرد  از مارس سال گذشته، بهترین عملکرد مالی شرکت در مارس سال جاری با ۹ درصد رشد  ثبت شده است. براساس اعلام اوبر، با افزایش سطح واکسیناسیون در ایالات متحده آمریکا تقاضا برای خدمات حمل و نقل رشد کرده درحالیکه خدمات دیگری که به دلیل کرونا رشد کرده بود، هم چنان در شرایط خوبی است.
درآمد اوبر از واحد تحویل در ماه مارس ۵۲ میلیارد دلار بوده که دوبرابر سال گذشته است.
اوبر در سال گذشته ۶.۸ میلیارد دلار ضرر کرد. زیان اوبر، به تردیدها درباره تاب آوری این مدل کسب وکار دامن زد با این حال این شرکت باور دارد تا پایان سال ۲۰۲۱،  براساس EBITDA سود آور است.
اوبر در سال گذشته با چالش طبقه بندی کارکنان هم دست و پنجه نرم می کرد که انتظار می رود هزینه های این شرکت را افزایش دهد. براساس حکم دادگاه اوبر مجبور شد همه ۷۰ هزار راننده خود را در انگلستان به عنوان کارکنانی با حداقل دستمزد و دیگر مزایای استخدام شناسایی کند نه پیمانکار مستقل. تغییر رابطه کارکنان با اوبر اثر بزرگی بر سرنوشت اقتصاد گیگ  در جهان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن