اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

افت قیمت نفت

 در روز دوشنبه قیمت نفت پس از اظهار نظر روسیه درباره تصمیم اخیر اوپک و متحدانش درباره کاهش عرضه نفت، سقوط کرد. روس ها اعلام کردند ممکن است کاهش عرضه نفت در سال آینده میلادی مورد تجدید نظر قرار بگیرد با این حال با امید به تحقق توافق تجاری بین چین و ایالات متحده آمریکا  قیمت نفت در بالاترین سطح در سه ماه اخیر قرار دارد.
به گزارش رویترز، قیمت نفت خام دریای برنت در معاملات آتی  با ۱۹ سنت کاهش به ۶۵.۹۵ دلار در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت هم با ۲۹ سنت کاهش، ۶۰.۱۵ دلار در هر بشکه معامله شد.
کشورهای صادرکننده نفت، اوپک و دیگر کشورهای تولید و صادرکننده نفت که به عنوان متحدان اوپک شناخته می شوند در جلسه اخیر خود، درباره کاهش عرضه نفت برای به تعادل رسیدن بازار تا پایان فصل اول سال آینده میلادی خبر ادند. با این حال روسیه اخیرا اعلام کرده ممکن است این تصمیم مورد تجدید نظر قرار بگیرد.
وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک در روز دوشنبه اعلام کرده میزانی که برای کاهش عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان در نظر گرفته شده، دوباره در ماه  مارس آینده بررسی می شود.
نواک گفت: ما می توانیم همه گزینه ها را بررسی کنیم که شامل کاهش تدریجی سهمیه تولیدکنندگان و ادامه توافق فریز نفتی است». به گفته نواک  عرضه نفت روسیه در سال ۲۰۱۹ رکورد زده و به بالاترین سطح رسیده است.
انتظار می رود میزان عرضه جهانی نفت در کشورهای غیراوپکی مثل برزیل، نروژ و ایالات متحده آمریکا افزایش پیدا کند. از سوی دیگر امید به توافق تجاری چین و ایالات متحده از دیگر عوامل اثرگذار بر آینده بازار نفت است.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن