اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

استارت آپ ها می توانند مشکلات ورزش را حل کنند

ورزش، صنعتی رو به رشد است. در جهان ارزش این صنعت بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است اما در ایران، ظرفیت های ورزش به عنوان بستری برای کارآفرینی و توسعه فرصت های شغلی، کمتر دیده شده است. اکنون با ظهور استارت آپ ها به عنوان الگویی چابک در مسیر راه اندازی کسب وکارهای جدید، می توان امیدوار بود کارآفرینی در حوزه ورزش بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. مدیریت واردات در صنعت ورزش، جلوگیری از قاچاق، سیاست های مالی صحیح، شفاف سازی محیط کسب وکار و .. از جمله چالش ها در فضای ورزش ایران است که استارت آپ ها به عنوان کسب وکارهای راه حل محور می توانند به رفع و بهبود آن کمک کنند.
بررسی ها نشان می دهد حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های تربیت بدنی و دسترسی آسان به نرم افزارها و فناوری های نوین، سطح قابل قبولی از دانش فنی  را فراهم کرده است. کاربری رسانه های دیجیتال می تواند در خدمت ورزش ایران قرار بگیرد اما  ایران از نظر سهولت فضای کسب وکار، قدرت ریسک جوانان و اعتماد به نفس آن ها برای آغاز کسب وکار، در  رتبه بندی های جهانی جایگاه بالایی ندارد. هم چنین با وجود بالا بودن توان ایده پردازی و جذابیت های این حوزه برای جوانان، سطح دانش مدیریت و بازاریابی و رویه کارگروهی در میان جوانان مشتاق به کارآفرینی پایین است و به آموزش های متناسب و عمل گرا در این زمینه نیاز داریم.
استارت آپ ها در این بین می توانند فضا را به نفع جوانان تغییر دهند. توسعه فرهنگ استارت آپی در کنار ورود هرچه بیشتر سرمایه به اکوسیستم زمینه ساز رخدادهای خوبی است که منافع آن جامعه ورزشی کشور را در بر می گیرد.
برای مطالعه بیشتر «تدوین راهکارهای توسعه استارت آپ های دانشجویی در ورزش کشور» را بخوانید. این مطلب در نشریه مدیریت کسب وکار در زمستان سال جاری منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن