اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ارزهای مجازی اوج می گیرد یا می ریزد؟

بیت کوین از مرز ۴۰ هزار دلار عبور کرده است. اکنون تحلیل گران چشم به سد ۵۰ هزار دلار دوختند.
در هفته های گذشته وضعیت بازار ارزهای دیجیتال به شدت بهم ریخته و بی ثبات بوده است. الجزیره به نقل از بلومبرگ نوشت از نیمه ماه آوریل بیت کوین ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و از کانال ۶۵ هزار دلار عقب نشینی کرد. امروز قیمت بیت کوین در کانال ۴۰ هزار دلار قرار گرفته است.
روز دوشنبه، بیت کوین با رشد ۴.۵ درصدی، به ۴۱ هزار دلار رسید. به این ترتیب درصد رشد بیت کوین از روز جمعه گذشته تا روز دوشنبه ۹ درصد بود.
عبور بیت کوین از مرز ۴۱ هزار دلار برای تحلیل گران مهم بود چراکه شکستن این سد می توانست امیدها به عبور بیت کوین از مرز ۵۰ هزار دلار را تقویت کند.
رشد اخیر بیت کوین به دلیل اظهار نظر مدیر تسلا، ایلان ماسک بود که اعلام کرد از ارزهای مجازی در  تسلا استفاده می کند و پیشنهاد خود مبنی بر خرید خودروهای تسلا با ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را دوباره تکرار کرد. پیش ازاین، در چین، افزایش فشارهای مقرراتی بر اکوسیستم استخراج و تبادل رمزارزها قیمت ها را پایین کشید.
هم چنین کوین دسک در گزارشی  نوشت۸۱ درصد از مدیران صندوق ها باور دارند بازار بیت کوین هم چنان حباب زده است هرچند که قیمت این ارز مجازی در ماه می ۳۵ درصد کاهش یافته است. براساس گزارش رسمی از بانک جهانی آمریکا، ۷۲ درصد از مدیران صندوق های مالی فکر می کنند رشد اخیر بیت کوین یک تورم گذراست.
ارزهای دیجیتال در ماه های گذشته از سال ۲۰۲۱، بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. سازوکار های بلاکچین در سال جاری میلادی حتی از سوی بعضی مدیران بانک ها مورد توجه قرار گرفته با این حال، هم چنان این بازار از نظر بسیاری از تحلیلگران تمرکز گرا در اقتصاد، نامطمئن، بی ثبات و بی پشتوانه است. در ماه های آینده باید دید جهان چگونه تکلیف خود را با ارزهای دیجیتال تعیین می کند چراکه ارزش بازار این ارزها از ۲ تریلیون دلار هم گذشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن