اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ادامه وضعیت قرمز در بازار سرمایه

بازار سرمایه بازهم ریخت.  امروز  در ۲۸ اردی بهشت ما تا پیش از ساعت ۱۳، شاخص کل بازار سرمایه به بازدهی ۲.۰۳- درصد رسید. شاخص کل بورس که امروز را در کانال ۹۷۹ هزار واحد آغاز کرده بود، با بیش از ۲۰ هزار واحد ریزش به کانال ۹۶۷ هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل تا ساعت ۱۲:۵۵ امروز به رقم ۹۶۷ هزار و ۵۰۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن هم تا همین ساعت با افت ۳ هزار و ۵۹۹ واحدی، در کانال ۳۰۶ هزار واحد قرار گرفت. بازدهی شاخص قیمت هم ۲.۰۲- درصد و و شاخص صنعت ۱.۸۴-درصد بوده است.
معاملات نماد شرکت های فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، بانک ملت و معدنی و صنعتی چادرملو به افت شاخص کل دامن زده است و در مقابل معامله نماد شرکت های صنایع پتروشیمی فارس، مپنا و کشتیرانی جمهوری اسلامی مانع افت بیشتر شاخص شده است. شاخص کل فرابورس نیز با ۵۶ واحد نزول در رقم ۱۱ هزار و ۵ واحد ایستاد. معامله گران این بازار ۴۷۲ هزار معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال انجام دادند.
افت دو روزه شاخص کل بازار سرمایه در آخرین هفته اردی بهشت ماه در حالی رخ داده که بازدهی بازار سهام در ۴۰ روز گذشته از سال جاری بیش از ۷۰ درصد بوده است. تحلیل گران بازگشایی نماد ایران خودرو، نوسان در دیگر بازارها از جمله طلا و ارز و سکه و هشدارهای کارشناسان درباره سرمایه گذاری در بورس را از عوامل ریزش دو روزه بازار سرمایه دانسته اند. با این وجود اما به دلیل روند نزولی کاهش سود بانکی و  ادامه حمایت های دولت از بازار سهام رشد شاخص کل بازار سرمایه در روزهای آینده پیش بینی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن