اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ابهام زدایی از فضای اقتصادی

هرویک یاریجانیان/ ویژه شماره ۱۰۰ آینده نگر

 فضای اقتصادی، برای بسیاری از مردم فضایی ناشناخته است. بسیاری از رفتارها و مشاغل برای مردم آشنازدایی نشده و از آن ها بی خبرند. دیگر اینکه بسیاری از  شرکت ها و بنگاه های اقتصادی که در تلاطم امواج فضای کسب وکار روزگار می گذرانند، برای رسیدن به تحلیلی دقیق از خود، آینده و مسیری که پیمودند به ناظران بیرونی نیاز دارند. در اینجاست که پای رسانه ها به عنوان رکنی مهم از فضای اقتصاد کشور به میان می آید تا به نحو احسن سکان این کشتی را به دست گرفته و آن را هدایت کند. رسانه ها در شناساندن محصولات، مشاغل و کالاها به عموم مردم سهم دارند و از طرف دیگر، می توانند به در تحلیل فضای کنونی و رسیدن به دیدگاهی درباره آینده، به صاحبان مشاغل و حرف و بنگاه های اقتصادی کمک کنند. این روزها که جامعه از نبود الگوهای موفق درباره آینده نسل های بعدی رنج می برد، رسانه ها می توانند با معرفی کارآفرینان، رفتار و روحیات آن ها مسیر نسل های آینده را تغییر دهند و ارزش کارآفرینی و فعالیت اقتصادی را به آن ها به جامعه یادآوری کنند.
نقش رسانه ها به نظر من کم از سازمان های اقتصادی مسئول در این حوزه نیست و اگر به رسانه ها بها بدهیم، سرنوشت خوبی در انتظار اقتصاد کشور است. نشریه آینده نگر، در بین رسانه های اقتصادی به مثابه یک درس دانشگاهی سنگین است. از نظر من آینده نگر نشریه ای کامل و دقیق  و منبعی برای این روزهای بازرگانان و فعالان اقتصادی است. خوانش آینده نگر به تسلط بیشتر فعالان اقتصادی کمک می کند. تحلیل های ارائه شده در این نشریه دقیق است و دیدگاه و بینش مخاطبان درباره آینده اقتصاد را شکل داده و درصد خطای آن را کاهش می دهد. آینده نگر می تواند در گام های بعدی محتوای خود را در فضای مجازی بیشتر منتشر کند با این حال مثل همه شرکت های بزرگ دنیا که هنوز دست از چاپ کردن کاتالوگ برنداشته اند یا رسانه های بزرگی هم چنان نسخه چاپی دارند، نباید از انتشار نسخه کاغذی این نشریه صرفه نظر کرد. نسخه کاغذی ارتباط گرم تری با مخاطب برقرار می کند و در زمانه ای که ممکن است وسایل الکترونیکی، به دلایل مختلف کارآمد نباشد، نسخه کاغذی همراه وفادار خواننده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن