اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

آموزش در خانه

ایران در آمار درگذشتگان از بیماری کرونا رکوردهای تازه ای را ثبت کرده است. تعداد روزانه قربانیان کووید۱۹ در ایران در این روزها به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده و پزشکان پیش بینی می کنند، اگر محدودیت ها اعمال نشود و مردم کمتر به فاصله اجتماعی و محافظت از خود توجه کنند، ایران چند پیک دیگر را هم ثبت می کند. بیش از هفت ماه تجربه بشر در همه کشورهای جهان از همه گیری کرونا نشان می دهد، عدم حضور در تجمع ها و فاصله گرفتن از مراکز با تراکم جمعیت بالا، نقش مهمی در کاهش میزان موارد ابتلا به بیماری دارد و در نهایت، در کاهش تعداد قربانیان اثرگذار است. با آغاز سال تحصیلی آموزش رسمی در سراسر کشور مجازی شده است اما از دیگر زمینه های آموزشی از جمله مهارت ها چه خبر؟
استارت اپ ها در همه گیری کرونا در زمینه آموزش مجازی به کمک آمدند تا با حفظ ایمنی مردم، خانه نشینی علاقمندان به یادگیری را آسان تر کنند. بیش از ۱۰ استارت آپ ایرانی، زمینه آموزش مجازی را برای علاقمندان فراهم کرده اند. در اینجا خدمات چهار استارت آپ در زمینه آموزش مجازی را می خوانید.
آداک آکادمی
اساس کار آداک آکادمی، آموزش آنلاین است. دوره های آموزشی مختلف در مراکزی مثل دانشگاه آزاد، فنی و حرفه ای و دیگر مراکز معتبر آموزشی در آداک آکادمی در دسترس است. هدف این پتلفرم آموزشی این است که آموزش های کاربردی را در اختیار مردم قرار دهد. این پتلفرم اعلام کرده قصد دارد مشکلاتی مثل اتلاف زمان و صرف هزینه های گزافِ برگزاری کلاس های فیزیکی را برای دانشجویان و اساتید حذف کند. عموم مردم با آداک آکادمی می توانند حتی با گوشی های هوشمند به آموزش دسترسی پیدا کنند. در آداک آکادمی می توانید آموزش های توانمندی شخصی تا ایمنی در محیط کار اداری  و کاشی کاری ساختمان را دریافت کنید.
همیار آی تی
تا امروز بیش از دو هزار نفر در همیار آی تی عضو شده اند تا با دریافت مقالات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانش خود در زمینه فناوری ارتقا دهند. اما فرستادن مقاله تنها کار همیار آی تی نیست. این سایت با توسعه پیشتیبانی، خدماتی مثل پاسخ به پرسش های کاربران و امکان کسب درآمد از همیار آی تی را هم فراهم کرده است. همیار آی تی برای بسیاری از افرادی که پرسش های زیادی درباره فناوری دارند اما کسی را ندارند که به آن ها پاسخ دهد، کارآمد است.
اکسل پدیا
اکسل پدیا دانشنامه فارسی اکسل است. در سایت اکسل پدیا می توانید کتابهای فارسی، ویدئوهای آموزشی فارسی و مقالات را دریافت کنید و البته پیش از همه گیری کرونا آموزش های حضوری این مجموعه هم برقرار بوده است. این پتلفرم کار خود را از سال ۸۸ آغاز کرده است. در معرفی اکس پدیا آمده «همیشه سعیمون بر این بوده که دانشمون رو با آموزش به بقیه و انجام پروژه در حوزه های مختلف از جمله مهندسی صنایع بهبود بدیم. به مرور زمان هر چقدر بیشتر پیش رفتیم و بیشتر مطالعه کردیم به این نتیجه رسیدیم که اکسل یک نرم افزار معمولی نیست و استفاده صحیح و بجا از این معجزه سبز میتونه تاثیر خیلی خیلی زیادی داشته باشه. از طرف دیگه کمبود شدید نیروی انسانی مسلط به اکسل رو به شدت حس میکردیم، پس تصمیم گرفتیم برای کمک به ارتقاء فرهنگ و دانش اکسلی، فعالیت هامون رو منسجم کنیم. این شد که اکسل پدیا در سال ۹۴ متولد شد و به عنوان زوج اکسلی شناخته شدیم». سامان چراغی و حسنا خاکزاد موسسان و مدیران اکسل پدیا هستند.
تیکا
تیکا پتلفرم آموزش آنلاین زبان است. در این سایت می توانید زبان های انگلیسی، آلمان، فرانسه، ترکی استانبولی، روسی و ایتالیایی و … را یاد بگیرید. تیکا در اپلیکیشن و سایت به کاربران خدمات می دهد. در تیکا فرصت آموزش برای زبان آموز و تدریس برای مدرسان زبان فراهم شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن