اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

آمریکا نگران بیت کوین است

 بیت کوین، رمزارزها، بلاکچین، تمرکز زدایی، یوآن دیجیتال چین، لیبرای فیس بوک، همه این ها ایالات متحده آمریکا را درباره تسلط دلار نگران کرده است. در سال گذشته، رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ بیت کوین را بادِ هوا دانست و وزیر خزانه داری، استیو منوچین هم آن را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا برشمرد. اما انتقادها به بیت کوین برای چیست؟  فوربز نوشت رمزارز جایگاه دلار را به عنوان جایی برای ذخیره ثروت جهانی متزلزل کرده است. ایالات متحده آمریکا هم این را فهمیده و می خواهد به طور دقیق بداند رمزارزها تا چه اندازه برای کشور، اقتصاد و امنیت آن بد است.
دفتر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرده بسیاری از علاقمندان به رمزارزها پیش بینی می کنند یک رمزارز بین المللی یا حتی ملی می تواند جایگاه دلار آمریکارا تضعیف کند. این دفتر از دو پژوهشگر خواسته اثر رمزارزها بر دلار آمریکا و تعضیف جایگاه آن در اقتصاد جهان را بررسی کنند.
اینکه دلار آمریکا ارز ذخیره جهانی است، برای سیاست های بین المللی این کشور منافع بسیاری به دنبال داشته است و اکنون نگرانی از تضعیف این جایگاه باعث شده آمریکا برای دیجیتالی کردن دلار قدم هایی بردارد. کریستوفر جیانکارلو، مدیرسابق کمیسیون معاملات آتی،  بنیاد دلار دیجیتال را برای کار بر طراحی و ظرفیت های دلار دیجیتال راه اندازی کرده است.
هرچند مردم در سراسر جهان منتظر بودند که روزی دولت ها جلوی توسعه بیت کوین را بگیرند اما ماهیت انعطاف پذیر بیت کوین مانع شده و اکنون دولت ها خود به دنبال انتشار رمزارز خودشان هستند.
ساتوشی ناکاموتو، خالق اسرارآمیز بیت کوین در سال ۲۰۰۸ نوشته بود: «ما می توانیم برنده نبردی بزرگ با دولت ها شویم و برای چندین سال به سرزمینی آزاد برسیم». اما اکنون به نظر می رسد دولت ها خود به علاقمندان رمزارزها تبدیل شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن