اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

وقتی گوشی آیفون تبدیل به دستگاه پرداخت پول می شود

اپل به طور معمول استارت آپ هایی را خریداری می کند تا فناوری آنها را به ویژگی های محصولات خود تبدیل کند. اپل سال ۲۰۱۴، اپل‌پی را به آیفون اضافه کرد

شرکت اپل، استارت آپ Mobeewave که یک استارت آپی است که می تواند آیفون را به ترمینال پرداخت تلفن همراه تبدیل کند را به دست آورده است. بلومبرگ گزارشی درباره این خرید جدید اپل منتشر کرده است.

طبق این گزارش فناوری Mobeewave به خریداران اجازه می دهد تا با قرار دادن کارت اعتباری یا تلفن های هوشمند خود روی دیگر تلفن ها برای پردازش پرداخت استفاده کنند.

این سیستم تنها با یک اپلیکیشن کار می کند و نیازی به سخت افزاری فراتر از ارتباط از راه نزدیک، NFC، تراشه‌هایی که آیفون از سال ۲۰۱۴ از آنها استفاده می کند، ندارد.

طبق شنیده ها، شرکت Cupertino، غول تکنولوژی مستقر در کالیفرنیا برای این استارت آپ حدود ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است.

به گفته منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، Mobeewave ده ها کارمند داشته است و اپل هم این تیم را حفظ کرده است و ادامه کار قرار است خارج از مونترال باشد.

سخنگوی اپل گفت: اپل هر از گاهی شرکت های کوچکتر فناوری را خریداری می کند و به طور کلی ما در مورد هدف یا برنامه های خود بحث نمی کنیم.

اپل به طور معمول استارت آپ هایی را خریداری می کند تا فناوری آنها را به ویژگی های محصولات خود تبدیل کند. اپل سال ۲۰۱۴، اپل‌پی را به آیفون اضافه کرد که به کاربران امکان می دهد کالاهای مورد نظر خود را در فروشگاه های خرده فروشی پرداخت کنند.

سال گذشته، اپل کارت اعتباری خودش به نام Apple Card را راه اندازی کرد. حالا ادغام Mobeewave می تواند به هرکسی اجازه دهد تا با آیفون بدون هیچ گونه سخت افزار اضافی پرداخت ها را انجام دهد.

این امر، اپل را به رقیب سرسخت Square که ارائه دهنده پیشرو سخت افزارها و نرم افزارهای پرداخت با تلفن هوشمند و تبلت است، تبدیل می کند.

Mobeewave در سایت خود در ویدئویی نشان می دهد که یک کاربر در حال تایپ کردن مبلغی برای یک معامله است، سپس مشتری با گذاشتن کارت اعتباری خود روی تلفن همراه، پرداخت را انجام می دهد.

شرکت Samsung Electronics هم سال گذشته با Mobeewave همکاری کرد تا این فناوری روی تلفن های هوشمند او هم قرار بگیرد.

این قرارداد، یکی از چندین قرارداد اپل در سال جاری بوده است. این شرکت اخیر اپلیکشن هواشناسی Dark Sky و شرکت محتوای واقعیت مجازی NextVR را هم به دست آورده است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن