اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

نرخ بیکاری در آمریکا به ۱۴.۷ درصد رسید

خزان بازار کار آمریکا با همه گیری کرونا

رویترز نوشت در ماه گذشته میلادی، نرخ بیکاری به ۱۴.۷ درصد در آمریکا رسید درحالیکه در روزهای پس از جنگ جهانی دوم، در نوامبر سال ۱۹۸۲، بیشترین نرخ بیکاری که در آمریکا ثبت شد ۱۰.۸ درصد بود.

میزان بیکاری در آمریکا

در ماه آوریل سال جاری میلادی، اقتصاد آمریکا به دلیل همه گیری کرونا ۲۰.۵ میلیون شغل را از دست داده است. به گزارش رویترز، امروز اقتصاد آمریکا یکی از عمیق ترین اُفت ها در دستمزد و حقوق ها را ثبت می کند که از تراژدی های انسانی و اقتصادی همه گیری کروناست.

در ماه گذشته میلادی، نرخ بیکاری به ۱۴.۷ درصد در آمریکا رسید درحالیکه در روزهای پس از جنگ جهانی دوم، در نوامبر سال ۱۹۸۲، بیشترین نرخ بیکاری که در آمریکا ثبت شد  ۱۰.۸ درصد بود.

تعطیلی ایالت ها و دولت های محلی

دلیل عمده بروز این نرخ بیکاری در ماه آوریل سال ۲۰۲۰، تعطیلی ایالت ها و دولت های محلی از نیمه ماه مارس به دلیل محدود کردن همه گیری ویروس کرونا در آمریکا بوده است.

هرچند بخشی از مشاغل با آغاز دوباره فعالیت کسب وکارها احیا می شود اما وضعیت اسفبار بازار کار، چالش جدی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکاست که می خواهد در نوامبر همین سال، دوباره برای حضور در کاخ سفید در انتخابات شرکت کند. علاوه بر این، عملکرد دولت او در کنترل همه گیری کرونا در آغاز بروز این بحران مورد انتقاد  مردم و رسانه های آمریکاست.

۷۶ هزار مرگ

نزدیک به ۷۶ هزار مرگ از همه گیری کرونا در آمریکا ثبت شده است و نزدیک به ۱.۳ میلیون نفر مبتلا به بیماری کوید-۱۹ در آمریکا شناسایی شده است. با نگاه به انتخابات سوم نوامبر است که ترامپ برای بازگشایی فعالیت های اقتصادی حتی با وجود پیش بینی اوج گیری ابتلای به بیماری و مرگ و میرهای ناشی از آن تلاش می کند.

بیکاری در بخش سلامت

پیشتر گزارش شده بود که در ماه مارس ۷۰۱ هزار شغل از دست رفته اما در جدیدترین گزارش ها این رقم به ۸۷۰ هزار شغل رسیده است. نکته جالب اینکه ۱.۴ میلیون شغل در بخش بهداشت و سلامت آمریکا از دست رفته است.

نرخ بیکاری در اقتصاد آمریکا از ماه مارس ۴.۴ درصد بیشتر شده است. صعود نرخ بیکاری در آمریکا با  حذف ۶.۴ نفر از بازار کار همراه بوده است. بعضی از مردم که شغل خود را از دست داده اما به دلیل همه گیری کرونا امکان جست وجو برای کار ندارند، در گروه بیکاران به شمار نمی روند. در واقع نرخ بیکاری آمریکا براساس شمار افراد جویای کار، محاسبه شده است.

نرخ مشارکت اقتصادی در آمریکا

نرخ مشارکت اقتصادی در آمریکا به معنای افراد شاغل و جویندگان کار در ماه آوریل ۲.۵ درصد کاهش یافته و به ۶۰.۲ درصد رسیده است. این میزان کمترین نرخ برای این شاخص از ژانویه سال ۱۹۷۳ تا امروز است .بیکاری در  افرادی که از یافتن شغل ناامیده شده اند یا شاغلان پاره وقت هم در ماه آوریل به ۲۲.۸ درصد رسیده درحالیکه در ماه مارس ۸.۷ درصد بوده است.

تعداد افراد بیکار از ۱۵.۹ میلیون نفر به ۲۳.۱ میلیون در ماه گذشته در آمریکا رسیده است. دست کم ۱۸.۱ میلیون نفر اعلام کرده اند که به طور موقت بیکار شده اند و انتظار می رود در شش ماه آینده به محل کار خود باز گرند. ۲.۶ میلیون نفر اما باور دارند که برای همیشه شغل خود را از دست داده اند.

در ماه آوریل بیکاری برای همه گروه های جمعیتی در آمریکا شدت گرفت اما لاتین تبارها و کمتر تحصیل کرده ها بیشترین صدمه را دیده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن