اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رانندگان اوبر و لیفت بیمه بیکاری می گیرند

حکم پرداخت بیمه بیکاری به رانندگان اوبر و لیفت، نتیجه طرح دعوای قضایی در ماه می سال جاری توسط رانندگان این شرکت ها و اتحادیه رانندگان تاکسی نیویورک است.

 رانندگان اوبر و لیفت، شرکت های رقیب در تاکسی یابی اینترنتی در ایالات متحده آمریکا در روز سه شنبه به یک پیروزی کلیدی دست یافتند که در تغییر رفتار شرکت ها با آن ها موثر است. دادگاه فدرال در نیویورک آمریکا دیروز در حکمی دولت را موظف کرد به رانندگان این شرکت ها بیمه بیکاری پرداخت کند.

نیویورک تایمز نوشت بسیاری از رانندگان تاکسی یاب های اینترنتی به دلیل عدم شناسایی در قانون شرکت ها به عنوان کارگر، درگیر نبردهای طولانی حقوقی با شرکت ها شده اند. اوبر و لیفت، بارها اعلام کردند که این رانندگان پیمانکاران مستقلی اند که استانداردهای معمول در قراردادهای کاری شامل آن ها نمی شود. از جمله استدلال شرکت ها برای عدم رفتار مثل یک کارگر و کارمند با این رانندگان این بوده که آن ها فرصت کار برای چند تاکسی یاب را دارند و مانعی برای حضور آن ها از سوی شرکت ها در کسب وکارهای رقیب وجود ندارد.

حکم پرداخت بیمه بیکاری به رانندگان اوبر و لیفت، نتیجه طرح دعوای قضایی در ماه می سال جاری توسط رانندگان این شرکت ها و اتحادیه رانندگان تاکسی نیویورک است. در این دادخواست مطرح شده که دولت پرداخت بیمه به رانندگان را  ماه ها عقب انداخته درحالیکه این فرایند برای دیگر کارکنان دو تا سه هفته طول می کشد.

هرچند این دادخواست علیه دولت تنظیم شده تا شرکت هایی مثل اوبر و لیفت، اما قاضی شرکت ها را هم به دادگاه فراخواند چراکه آن ها را از عوامل بروز تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری و سخت تر شدن شرایط رانندگان برای دریافت حقوق خودم می دانست.

هرچند بسیاری این حکم را گامی مثبت در دستیابی رانندگان به حقوقشان می دانند با این حال هنوز فرصت برای تجدید نظر در این حکم برای دولت باقی است.

اوبر و لیفت از بزرگترین تاکسی یاب های اینترنتی در جهان به شمار می روند. اوبر اولین نمونه از این استارت آپ در دنیاست که با چالش های بسیاری در مسیر خود همراه بوده است. همه گیری کرونا که به بیکاری بسیاری از رانندگان این شرکت ها انجامید و میزان سفرهای درون شهری را کاهش داد، از جمله چالش های تازه شرکتی است که در سال گذشته هم عملکرد مالی مناسبی نداشته است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن