اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران : چتر حمایتی برای توسعه صنایع خلاق/سرعت رشد صادرات خدمات تند می‌شود

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران با بیان اینکه پارلمان بخش‌خصوصی مشاور سه قوه است، گفت: قرار است در راستای توسعه صادرات خدمات، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان توسعه تجارت امضا شده و با همکاری سه‌جانبه اتاق بازرگانی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و این سازمان، تولید خدمات را تقویت کرده و صادرات خدمات را افزایش دهیم.

اکسپورتنا: محمدرضا طلایی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و لازمه‌های شبکه‌سازی در حوزه صنایع خلاق، تصریح کرد: جلوگیری از اقدامات جزیره‌ای و انسجام‌ بخشیدن به حرکت‌های صنایع مختلف، نه تنها زمینه رشد را فراهم می‌کند؛ بلکه با هم‌افزایی ایجاد شده می‌توان حمایت‌های مناسبی از صنایع انجام داد؛ این در حالی است که اینکه تنها در انتظار حمایتی از سوی دولت باشیم، کارساز نخواهد بود.

وی ادامه داد: اتاق ایران مشاور سه قوه است و می‌تواند با خوراک تهیه شده از سوی اعضاء، حامی حقوق آنها باشد؛ به نحوی که پارلمان بخش‌خصوصی مشاور سه قوه است و با همت اعضای خود به شناسایی مشکلات حوزه‌های مختلف می‌پردازد و راهکار لازم را به مسئولان ارائه می‌دهد و پیگیر حل آن‌ها می‌شود.

این فعال اقتصادی یادآور شد: باید جای خالی خود را در اتاق ایران پر کنید و با استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای ارتقای جایگاه صنایع خلاق در اقتصاد گام بردارید.

طلایی از تدوین برنامه کوتاه مدت ۶ماهه برای حرکت این کارگروه خبر داد و اظهار داشت: قرار است بر اساس دستاوردهای این برنامه، برای بلندمدت برنامه‌ریزی کند. اعتقاد ما بر این است که این حوزه می‌تواند جایگزین خوبی برای بخشی از درآمدهای نفتی باشد.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران ادامه داد: قرار است در راستای توسعه صادرات خدمات، تفاهم‌نامه‌ای هم با سازمان توسعه تجارت امضا کنیم و با همکاری سه‌جانبه، تولید خدمات را تقویت کرده و صادرات خدمات را افزایش دهیم.

در ادامه محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌سازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل این کارگروه در اتاق ایران را زمینه‌ای برای شناسایی و دور هم جمع کردن فعالان صنایع خلاق دانست و تأکید کرد: وقتی با هم حرکت کنیم، قدرت بیشتری برای نقش‌آفرینی در اقتصاد داریم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۳ گردش جهانی صنایع خلاق در دنیا ۲۲۵۰ میلیارد دلار بود که مستقل از ظرفیت‌های موجود و تنها با در نظر گرفتن سهم یک درصدی ایران از جمعیت جهان باید از این گردش مالی حدود ۲۰ میلیارد دلار را به خود اختصاص می‌دادیم که نشد.

بر اساس اظهارات او در صنعت فرهنگی، هویت‌سازی و انسجام‌بخشی لازم است که امیدوارم در قالب این کارگروه و تفاهم صورت گرفته موانع را برداریم و بستر توسعه را مهیا سازیم. این هدف در مقام عمل به کمک تعامل با بخش خصوصی و محوریت اتاق ایران، امکان‌پذیر است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن